۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۱۱۴
ویژه برادران طلبه؛

دانشگاه امام رضا در رشته تبلیغ گرایش حج و زیارت دانش‌پژوه می‌پذیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از پذیرش طلاب واجد شرایط در مقطع کارشناسی رشته تبلیغ گرایش حج و زیارت در دانشگاه امام رضا(ع) خبر داد.
آزمون حوزه
 حجت الاسلام حمید احمدی، مدیر کل آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از پذیرش طلاب واجد شرایط در مقطع کارشناسی رشته تبلیغ گرایش حج و زیارت در دانشگاه امام رضا(ع) خبر داد.
 
وی افزود: مدیریت آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت همسو و هماهنگ با سیاست‌های راهبردی در راستای استفاده از علم و فناوری در عرصه آموزش و ارتقای نیروی انسانی، به عنوان سرمایه ارزشمند حوزه حج و زیارت، با الهام از اندیشه‌های متعالی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و اهداف بلند حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، با فراهم کردن  شرایط و امکانات مورد نیاز، اقدام به برگزاری رشته «کارشناسی تبلیغ در حج و زیارت» به صورت مجازی با همکاری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) کرده است.
 
حجت الاسلام احمدی، ارتقای دانش و مهارت کارکنان و کارگزاران حج و زیارت با توجه به ظهور پیشرفت‌های عظیم علمی و اقتضائات شغلی و صنفی ایشان، استفاده از فرصت‌های ارزشمند بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین در عرصه آموزش، پیشرفت و تحول در عرصه حج و زیارت در راستای تحقق اهداف بلند بعثه مقام معظم رهبری را از اهداف پذیرش طلبه در دانشگاه امام رضا(ع) عنوان کرد.
 
وی با بیان این که این پذیرش ویژه برادران طلبه است، افزود: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب امامیه،  ملتزم بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه و  برخورداری از توانایی جسمی، فقدان سوء سابقه مؤثر، عدم منع تحصیل از لحاظ مقررات نظام وظیفه عمومی، دارای سایر شرایط برابر ضوابط و مقررات گزینش حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مجاز بودن به تحصیل، مطابق قوانین عمومی و ضوابط آموزش عالی کشور از شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه امام رضا(ع) است.
 
مدیر کل آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: مدرک سطح یک مورد تایید شورای مدیریت حوزههای علمیه و مدرک دیپلم نظام قدیم یا پیشدانشگاهی از آموزش و پرورش از شرایط اختصاصی برای نام نویسی در این دانشگاه به شمار می آید.
 
وی ادامه داد: طبق شرایط اعلام شده متقاضیان ورود به دانشگاه امام رضا(ع) باید طلاب حوزه‌های علمیه یا کارکنان شاغل (اعم از رسمی و غیر رسمی) در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت یا سازمان حج و زیارت و یا کارگزاران تحت شبکه حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت یا سازمان حج و زیارت باشند.
 
حجت الاسلام احمدی گفت: اعطای مدرک رسمی کارشناسی رشته تبلیغ در حج و زیارت از وزارت علوم،‌ تحقیقات و فن آوری، ارائه دروس نظری رشته بهصورت مجازی، امکان جذب به عنوان روحانی کاروان در سفرهای زیارتی عتبات عالیات پس از دانشآموختگی (ویژه طلاب) و امکان جذب با عنوان کارشناس و مسؤول فرهنگی عمره و عتبات عالیات و امکان فعالیت در عرصههای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه حج و زیارت از ویژگی‌های این رشته تحصیلی به شمار می آید.
 
وی یادآور شد: دانشجو ملزم به سپردن تعهد همکاری در زمینههای آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی به میزان یک و نیم برابر مدت تحصیل (حداکثر شش سال) به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت یا سازمان حج و زیارت است.
 
این مسؤول فرهنگی گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت یا سازمان حج و زیارت تعهدی در زمینه جذب فارغ‌التحصیلان نخواهد داشت.
 
وی افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت یا سازمان حج و زیارت حداکثر دو سال پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند از تعهد دانشجو برای جذب وی استفاده و پس از آن در صورت عدم جذب، تعهد دانشجو کأن لم یکن تلقی خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: دانشجو موظف به گذراندن واحدهای جبرانی زبان عربی یا انگلیسی و تسلط به یکی از دو زبان در حد مکالمه تا پایان تحصیل است.
 
وی با بیان اینکه انصراف از تحصیل پس از شروع سال تحصیلی تابع مقررات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، سازمان حج و زیارت و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) است، گفت: داوطلبان از 15 تا 25 تیرماه مهلت دارند از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی www.imamreza.ac.ir نام‌نویسی کنند.
 
حجت‌الاسلام احمدی افزود: آزمون ورودی، جمعه 25 مردادماه با نظارت و هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور در محل دانشگاه امام رضا(ع) برگزار می‌شود و ساعت برگزاری آزمون متعاقباً از طریق پایگاه اینترنتی این دانشگاه اعلام خواهد شد./917/ت302/ی
ارسال نظرات