۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۷۴۱۲۴

22 میلیون امضاء علیه مرسی

خبرگزاری رسا ـ جنبش تمرد با جمع آوری 22 میلیون امضاء علیه مرسی رییس جمهور مصر، خواهان استعفای وی شده اند.
جنبش تمرد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در بخش خبری خود به بررسی تحولات این روزهای مصر پرداخت و گفت: محمد مرسی رییس جمهور مصر امروز یک شنبه در حالی به استقبال نخستین سالگرد ریاست جمهوری خود می رود که مخالفان او از مدتها پیش با گردآوری 22 میلیون امضاء و برنامه ریزی برای برگزاری یک راهپیمایی بزرگ و سراسری، خواهان کناره گیری وی هستند.


گفتنی است مخالفان محمد مرسی، جنبشی به نام تمرد را تشکیل داده و در حال حاضر هزاران نفر برای شرکت در راهپیمایی، در مقابل کاخ ریاست جمهوری اجتماع کرده اند.


صدای آمریکا در ادامه گفت: مصریان ناراضی، از این شکایت دارند که نه تنها هیچ یک از وعده های مرسی عملی نشده است، بلکه امنیت سابق از بین رفته و امکان دسترسی مردم به کالاها و نیاز های اساسی شان مثل مواد غذایی، بنزین و برق، روز به روز سخت تر می شود.


در این میان رهبران گروه ها و احزاب مخالف نیز که در انتخابات ریاست جمهوری مقابل محمد مرسی شکست خورده بودند، فرصت را غنیمت شمرده و ضمن انتقاد نسبت به دولت، خواستار برگزاری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری هستند.


محمد البرادعی در این خصوص گفته است: من به خاطر مردم در این برهه جدید، براساس انتظاراتی که مردم از انقلاب داشتند، آزادی و عدالت اجتماعی را از رییس جمهور مرسی می خواهم و می خواهم او از مقامش استعفا دهد و بگذارد کشور به مسیر خود به سمت جلو ادامه دهد./1415/9161/خ

ارسال نظرات