۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۷۳۷۲۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

شهید بهشتی مخالف جدی افراط و تفریط بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: شهید بهشتی با تفکری برخاسته از اسلام ناب محمدی مخالف جدی افراط و تفریط در جوامع دینی بود.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: حادثه هفتم تیر یادآور حادثه تلخی در تاریخ انقلاب است که منافقان آیت الله بهشتی را مظلومانه به شهادت رساندند.


وی با بیان این‌که هفتم تیر اوج تقابل حامیان ولایت و دلدادگان خمینی کبیر با معاندین و منافقین هزار چهره استعماری و استکباری غرب بود، گفت: شهید بهشتی مجاهد خستگی ناپذیری بود که با الهام از اندیشه های امام راحل منشأ خدمات ارزشمند در راستای دفاع از ارزش های اسلامی و صیانت از آرمان های انقلابی بود.


امام جمعه اهر یکی از برجسته ترین نظریه پردازان انقلاب اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: دشمنان با ترور این شخصیت ارزشمند به دنبال حذف فیزیکی این روحانی مجاهد نبودند، بلکه هدفشان ترور تفکرات و اندیشه های متعالی شهید بهشتی بود و ترور وسلیه ای برای جلوگیری از نفوذ این اندیشه در افکار جوانان ایرانی بود.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که شهید بهشتی با تبیین شاخصه های نفاق و تزویر و التقاط به نبرد و مبارزه با جریان های ضدانقلاب برخواست، تصریح کرد: حقیقت امر آن است که آن شهید والامقام با تفکری برخاسته از اسلام ناب محمدی مخالف جدی افراط و تفریط در جوامع دینی بود.


وی با بیان این‌که شهید بهشتی مخالف برخی تندوری‌ها و اعمال افراطی در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی بود، افزود: همین اندیشه‌های پاک و نشأت گرفته از مکتبناب شیعی سبب شد تا منافقان بیش از هر زمان دیگری شهید بهشتی را سدی مقابل نقشه های شوم قدرت های استعماری و استکباری ارزیابی کنند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود شهید بهشتی را ولایت‌مدار حقیقی و تابع محض رهنمودهای امام راحل دانست و گفت: آیت الله بهشتی بنیانگذار دستگاه قضایی کشور و یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان اصل ولایت مطلقه فقیه محسوب می شد، همین دفاع منطقی و عقلانی وی از اصول اسلامی سبب شهادت ایشان به وسیله منافقان کوردل شد.


حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که راه و آرمان شهیدانی چون بهشتی تنها با ولایت‌مداری و حضور در جبهه حق ادامه خواهد یافت، ادامه داد: ملت ایران در حماسه سیاسی 24 خرداد ثابت کرد که با اراده پولادین، عزم راسخ و همت استوار در برابر استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل ایستادگی کرده و آرمان شهدای هفتم تیر را ادامه می دهد./935/ت302/س

ارسال نظرات