۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۷۳۵۹۱
آیت الله موسوی جزایری با نقل خاطره‌ای:

شهید بهشتی با قاطعیت و متانت فضا را از دست منافقین گرفت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در خاطره ای از چگونگی ورود شهید بهشتی به اهواز و تأثیرگذاری شخصیت ایشان در فضای آن دوران گفت: شهید بهشتی توانست با بیانی رسا، فضای آن روزها را از دست منافقین بگیرد.
آيت الله بهشتي در اهواز-آيت الله جزايري و آقاي غرضي استاندار وقت خوزستان در کنار ايشان آيت الله شهيد بهشتي در جمع مردم اهواز- حسينيه اعظم سال 60

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله بهشتی(ره) به بیان خاطره ای از حضور ایشان در اهواز پرداخت.

وی که  شهید بهشتی را عالمی آگاه از مقتضیات زمان و فقیهی مجاهد و عارفی واصل عنوان می کرد، از اوج ارادت خود به این شخصیت گرانقدر گفت و درباره این شهید عزیز به نقل خاطره ای پرداخت.

آیت الله موسوی جزایری گفت: در ابتدای انقلاب، وضعیت خاصی در کشور حاکم بود، منافقان و مخالفان با راه اندازی مکاتب گوناگون به تبلیغ «ایسم»های خود می پرداختند. با به قدرت رسیدن بنی صدر و آغاز جنگ تحمیلی شرایط سخت تر و فشارها بر ما بیشتر شد، آن روزها آیت الله بهشتی(ره) یک از شخصیت های بارز و بسیار تأثیرگذار انقلاب بود.

بنا گذاشتیم که ایشان را به اهواز دعوت کنیم، برای دعوت از او و تهیه مقدمات کار با مشکل مواجه بودیم، امکاناتی در اختیار نداشتیم، هر طوری بود ایشان را دعوت کردیم تا در حسینیه اعظم اهواز که مرکز تجمع انقلابیون و مردم متدین بود سخنرانی کنند.

با اعلام حضور ایشان در اهواز، حسینیه اعظم را جمعیت زیادی فرا گرفت و ایشان با بیانی رسا و قاطعیت و بزرگواری ویژه خود، فضا را در اهواز به نفع آرمان های انقلاب تغییر دادند، اما دل‌های بیمار آرام ننشستند و در صدد برآمدند ضربه‌ای بزنند؛ از این رو از ایشان دعوت کردند تا در دانشگاه اهواز سخنرانی کنند و ایشان هم پذیرفتند.

آنان با طراحی خاصی درصدد بودند ایشان را در مقابل خواسته های خود منفعل سازند، اما شهید بهشتی با صبر و صلابت که ویژه مردان الهی بود، نقشه های آنان را خنثی کرد و حقانیت او و راهش را که راه امام و اسلام ناب محمدی(ص) بود آشکار ساخت./945/پ203/س

ارسال نظرات