۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۷۳۵۷۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

تأثیرگذاری مؤسسات قرآنی قم جهانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فراگیری و تأثیرگذاری مؤسسات قرآنی قم فراتر از یک استان است و ثمرات آن فعالیت‌ها به سایر استان‌های کشور و حتی خارج از کشور نیز می‌رسد.
سيد مرتضي اسماعيلي طبا مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش تجلیل از فعالان قرآنی استان قم که در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد، با بیان این‌که نگاهی که به استان قم و فعالیت‌های قرآنی آن می‌شود متفاوت با دیگر استان‌ها است، گفت: فراگیری و تاثیرگذاری موسسات قرآنی قم فراتر از یک استان است و ثمرات آن فعالیت‌ها به سایر استان‌های کشور و حتی خارج از کشور نیز می‌رسد.
وی بیان داشت: با ابلاغ اعتبارات قرآنی سال 92 استان قم و با تخصیص آن می‌توانیم بخشی از طرح‌های قرآنی خود در قم همچون آمایش گروه‌ها و جلسات فعال قرآنی را به انجام برسانیم.
اسماعیلی طبا با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از جامعه قرآنی، اظهار کرد: یکی از مطالبات رهبری بحث 10 میلیون حافظ است که امیدواریم بخشی از آن در قم مدیریت شود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به فعالیت‌ها قرآنی که در کشور صورت می‌گیرد، ابراز داشت: افزون بر قرائت و حفظ قرآن باید به مفاهیم و تفسیر قرآن نیز توجه کرد.
وی محجوریت قرآن در کشور را مورد توجه قرار داد و با بیان این که همه باید در جهت رفع محجوریت قرآن تلاش کنند، گفت: ماه رمضان و شب‌های قدر بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است.
اسماعیلی طبا با اشاره به تأمین زمین مورد نیاز برای تأسیس اردوگاه بزرگ قرآنی در قم گفت:  امیدواریم با تخصیص بودجه احداث آن از سوی دولت بتوانیم اردوگاه مناسبی را برای انجام ماموریت‌های آموزشی، تفریحی و پژوهشی قرآنی کشور در استان قم مهیا کنیم./927/پ202/پ
ارسال نظرات