۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۳
کد خبر: ۱۷۳۰۹۰
حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

دنیا رو به اصلاح رود‌ استعداد پذیرش حکومت معصوم ایجاد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موانع ظهور امام عصر(عج) گفت: زمانی که دنیا رو به اصلاح برود، ‌استعداد پذیرش حکومتی را پیدا می‌کند که در رأس آن معصوم قرار دارد.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی، شب گذشته در جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی(عج) که با حضور طلاب جامعه‌المصطفی‌العالمیه مشهد و خانواده آنان در مهدیه آیت‌الله عابدزاده برگزار شد، به حکومت واحد جهانی اشاره کرد و گفت: مسأله حکومت واحد جهانی به معنای آن است که مرزهای قراردادی که در جغرافیای عالم ترسیم شده،‌ برچیده و کره زمین با یک قانون و رهبر اداره شود که این مطلب ریشه بسیار عمیقی در تاریخ دارد.

 

وی ادامه داد: این امر در ادیان ابراهیمی بسیار روشن بیان شده و همچنین در ادیان غیر ابراهیمی همچون زرتشت و بودا هم این مسأله که در نهایت زمین به دست صالحان اداره و آباد می‌شود، ‌ذکر شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی افزود: در اسلام نیز این موضوع به وضوح مطرح و پیشوایی و امامت در آن زمان به اسم و رسم مشخص شده و حکومت مهدوی طبق قانون آن که قرآن است، اداره می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه به روایات مطرح شده درباره حکومت واحد جهانی حضرت اشاره و تصریح کرد: برخی ادیان این موضوع را می‌پذیرند اما معتقدند آن شخص هنوز متولد نشده است؛ اما در مذهب شیعه این مطلب به روشنی بیان شده به گونه ای که ماه، روز، حدود ساعت و سرزمین تولد بیان شده است.

 

وی ادامه داد: حکیمه خاتون، ‌عمه امام حسن عسگری(ع) شاهد ماجرا بوده و در شب ولادت حضرت مهدی(عج) در منزل ایشان حضور داشته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی به گزارش‌های حکیمه خاتون از شب ولادت حضرت مهدی(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در توضیحات خود از شب ولادت آورده که « روز پنج‌شنبه 14 ماه شعبان بود و قصد خروج از منزل امام حسن عسگری(ع) را داشتم که ایشان از من خواست برای افطار بمانم و پس از چند بار امتناع من از ماندن، ایشان فرمود: اگر امشب اینجا بمانید،‌ شاهد بشارتی خواهید بود که افتخار شما خواهد شد و سپس فرمود: کسی که جهان در انتظارش است،‌ امشب در منزل من متولد می‌شود.»

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد در ادامه به شرایط حاکم بر فضای سیاسی هنگام شهادت امام حسن عسگری(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: بنی‌عباس، هنگامی که قصد شهادت امامی از امامان را داشتند، ‌فضای سیاسی جامعه را باز می‌گذاشت که در این شرایط دیدارهایی نیز با امامان شکل می‌گرفت.

 

وی ادامه داد: در این شرایط 40 نفر از مسلمانان به دیدار امام عسگری(ع) رفتند و ایشان فرمود:«حال که شما به دیدار من آمدید، بشارتی را به شما خواهم داد»، و سپس حضرت مهدی(عج) را به آنان نشان داد و به عنوان امام پس از خود معرفی کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی به بیان خاطره‌ای از حضرت آیت‌الله بهجت پرداخت و گفت: ایشان می فرمود« در زمان مظفرالدین شاه، القاب علما توسط شخص اول مملکت تعیین می‌شد؛ یکی از علما که در مدرسه مروی تدریس می‌کرد، به دنبال یکی از این القاب بود و برای کسب آن بسیار تلاش می‌کرد؛ شاگرد آن عالم که سید بود در پاسخ به پرسش او برای دیدن حضرت مهدی(عج) خطاب به او و از جانب امام زمان(عج) گفت: شما خودتان را اصلاح کنید،‌ ما می‌آییم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: وقتی دنیا رو به اصلاح برود، ‌استعداد پذیرش حکومتی را پیدا می‌کند که در رأس آن معصوم قرار دارد.

 

وی همچنین به شخصیت آیت‌الله عابدزاده اشاره کرد و گفت: آیت‌الله عابدزاده انسانی عابد و صالح بود؛ کسانی که به یاری و امداد انقلاب آمده‌اند از شاگردان ایشان بودند./930/پ202/ج

ارسال نظرات