۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۷۲۸۴۳
امام جمعه موقت گرگان:

حضور مردم در انتخابات، لحن دنیا در برابر ایران را تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خردا،د گفت: این حضور با شکوه و با شور مردم در جمعه هفته گذشته در پای صندوق های رای، باعث تغیر لحن دنیا با ایران اسلامی شد.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت السلام قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه مرکز استان با تقدیر از حضور حماسی ملت بزرگ ایران در 24 خرداد، افزود: اگر این مشارکت و حضور بیشتر بود و همه واجدان شرایط در انتخابات حضور می یافتند، این لحن بسیار تغییر می کرد.

 

به گفته وی، حضور حماسی مردم در پای صندوق های رأی، تعجب جهانیان را برانگیخت که از مدت ها پیش در بلندگوهای خود درخواست عدم حضور مردم در این عرصه را فریاد می زدند، اما آنان غافل از این مسأله بودند که مردم ما رای دادن و حضور در عرصه های حساس نظام را وظیفه و حق خود می دانند.

 

وی با اشاره به این که حضور مردم در عرصه های حساس برای کوری چشم دشمنان است، تصریح کرد: اگر ما روزی در دنیا حتی یک دشمن هم نداشته باشیم، باید همانند انتخابات گذشته و حتی پرشور و پرشکوه تر در این عرصه حضور داشته باشیم تا نشان دهیم به خوبی وظیفه و حق خود را ادا می کنیم.

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: ما نباید کاری به دشمن داشته باشیم، بلکه با این حضور خود به دوستانمان در دنیا یاد دهیم که آنان هم بتوانند چنین حضورهایی در مناسبت های مختلف کشورهای خود داشته باشند و از حق مسلم خود دفاع کنند.

 

خطیب موقت گرگان در ادامه افزود: جای شکر و سپاسگزاری دارد که رییس جمهور منتخب مردم در مرحله اول و آن هم با آراء بالا انتخاب شد و اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده می شد، براساس سال های گذشته شاهد حضور کمتری بودیم و این مسأله کمی برای کشور و نظام ما بد می شد و به همه توصیه می کنم که در چنین مواقعی همه واجدان شرایط حضور داشته باشند.

 

حجت الاسلام لیوانی گفت: این حضور مردم در هفته گذشته نه تنها باعث ترس دشمن، بلکه باعث شادی و خوشحالی دوستان در دنیا شد که همگان شاهد تبریک های متعدد از سراسر دنیا به علت حضور حماسی مردم در عرصه انتخابات و رییس جمهور منتخب هستیم.

 

وی یادآور شد: رییس جمهور منتخب با دولت آینده اش باید قول هائی که به مردم داده است را تحقق ببخشد و مشکلات مملکت را به تدریج حل کند، زیرا نباید انتظار داشت که این مشکلات یک ماهه، یک ساله و یا دو ساله حل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور منتخب باید با تلاش و برنامه ریزی و استفاده از امکانات بالقوه و بالفعل در کشور را داشته باشد تا همه با هم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

 

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به این که رییس جمهور منتخب باید برخی کارها را در اولویت قرار دهد، اظهار داشت: سامان دادن به وضعیت اقتصادی مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر، حل مشکل اشتغال و بیکاری جوانان که باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می شود و همچنین داشتن اخلاق در کابینه خود و مسؤولان و مدیران از مهم ترین اولویت ها باید باشد.

 

حجت الاسلام لیوانی تاکید کرد: دروغ، تهمت زدن و بی اعتمادی به دیگران باید از جامعه کنار گذاشته شود، زیرا ما ملت مسلمان هستیم و به قرآن اعتقاد داریم که در روزنامه ها و گفتارها نباید آبروی دیگران را ببریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: قوه قضائیه یکی از نهادهای بسیار عظیم در کنار دو قوه دیگر است و نقش زیادی در هر کشور و جامعه ای دارد.

 

خطیب جمعه گرگان گفت: این قوه با برخوردهای مناسبی که با مجرمان انجام می دهد، در واقع سبب جلوگیری از جرم های دیگر می شود و به نوعی صدور این احکام، جنبه پیشگیری از وقوع جرم های دیگر را به همراه دارد.

 

امام جمعه موقت گرگان در ادامه این خطبه، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در 31 تیر را گرامی داشت و گفت: شهید چمران فردی بود که سال ها به دفاع از انقلاب و امام تلاش و کوشش کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در خدمت انقلاب بود که در چنین روزی به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام لیوانی در ادامه به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیر، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در پنجم تیر و سالروز سوء قصد به رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششم تیر اشاره کرد و با تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) گفت: از آنجایی که امام زمان (عج) به عنوان منجی عالم بشریت است، این روز به نام روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده است.

 

وی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: اعتقاد به منجی نه تنها در میان ما مسلمانان است، بلکه در نهاد همه بشریت این مهم دیده می شود.

 

حجت الاسلام لیوانی در پایان با اشاره به این که تقوا مایه سعادت انسان در دنیا و نجاتش در آخرت است، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد./950/پ201/ب

ارسال نظرات