۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۷۲۷۸۲
در ساری؛

اجلاسیه کمیسیون برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ اجلاسیه کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه در ساری به کار خود پایان داد.
اجلاسيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اجلاسیه دو روزه کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه کشور عصر امروز در ساری به کار خود پایان داد.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در مراسم اختتامیه این اجلاسیه با اشاره به این که این اجلاسیه با حضور معاونان حوزه های علمیه از 27 استان کشور برگزار شد، گفت: در این نشست دو روزه مهم ترین مسائل مربوط به حوزه اداری و مالی مدارس علمیه کشور مورد بررسی و ارزیابی و راه کارهای لازم را جهت رفع مشکلات پیش روی حوزه های علمیه ارائه شد.

 

وی افزود: کمیسیون برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه کشور یکی از چهار کمیسیون تخصصی حوزه های علمیه کشور است که به مدت دو روز از روز گذشته به میزبانی حوزه علمیه مازندران در ساری برگزار شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: محورهای کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشیبانی شامل معاونت اداری مالی، طرح و برنامه، آمار و اطلاعات و روابط عمومی و فناوری است که مسؤولان هر بخش در این دو روز در کارگروه های تخصصی به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات پیش روی این بخش ها در حوزه های علمیه کشور پرداختند و راهکارهای عملی را جهت برون رفت از این مشکلات ارائه داده که در نهایت در اجلاسیه مدیران استانی حوزه که در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد مورد بررسی نهایی قرار خواهند داد.

 

وی با بیان این که کمیسیون های چهار گانه فرصت مناسبی برای بررسی و تدوین طرح های لازم به منظور پیشنهاد و تصویب در اجلاس مدیران است، گفت: خوشبختانه کمیسیون های تخصصی چهار خانه اثرگذاری مناسبی در جهت رفع مشکلات خواهد داشت.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز شاهد رونق فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های علمیه سراسر کشور هستیم، گفت: با برنامه ریزی های صورت در مرکز مدیریت حوزه های علمیه شاهد گسترش فعالیت های مدارس علمیه در شهرستان ها خواهیم بود.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه همواره در مسیر تبلیغ دین و هدایت مردم به سوی حق و حقیقت گام برداشته اند، ادامه داد: حوزه های علمیه وظیفه سربازی حضرت ولی عصر(عج) را بر عهده دارند و این یکی از افتخارات حوزه است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امروز به برکت رهنمودها و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد گسترش و رونق روز افزون حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: فعالان این عرصه باید قدر خدمت در حوزه های علمیه را بدانند چون خدمت به سربازان امام زمان(عج) یک افتخار مهم است.

 

حجت الاسلام طاهری تقویت مدارس علمیه شهرستان ها را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با راه اندازی مدیریت های استانی مدارس علمیه رونق مناسبی گرفتند و این مسأله در آینده ای نزدیک بیشتر خواهد شد./950/ پ202/ش

ارسال نظرات