۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۷۲۷۱۹
حماسه اقتصادی چگونه تحقق می‌یابد؟

حماسه اقتصادی با جناح‌بازی محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی با بیان اینکه جناحی عمل کردن و باندبازی‌های اقتصادی برخلاف حماسه اقتصادی است، گفت: نباید در تیم اقتصادی آینده بر یک جریان خاص تکیه کرد.
دلار
حجت‌الاسلام سید محمدعلی فقیهی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش‌ که«چه کنیم حماسه اقتصادی محقق شود؟» با اشاره به تحقق حماسه  سیاسی در کشور گفت: مردم در خلق حماسه سیاسی، سنگ تمام گذاشتند و هدف مقام معظم رهبری در این زمینه به‌وجود آمد و در ادامه مسیر نوبت به دولت‌مردان است که دل مردم را با حل مشکلات اقتصادی شاد کنند.
وی ادامه داد: سیاست ارتباط کاملی با اقتصاد دارد و حضور مردم در انتخابات مشوق خوبی است که مسؤولان سیاسی و اقتصادی کشور آستین‌های همت را بالا بزنند و چالش‌های مالی و اقتصادی و معیشت مردم را به‌سامان رسانند.
استفاده از تجارب اقتصادی
این پژوهشگر حوزوی با تأکید بر استفاده ار تجارب دولت‌های گذشته تصریح کرد: دولت منتخب نباید به همه طرح‌های گذشته که در امر اقتصاد ایجاد شده است، نگاه منفی داشته باشد و می‌بایست از تجارب دولت‌های گذشته تا جایی که مقدور است استفاده کند و از بخش‌های مفید آن در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور بهره‌مند شود.
وی افزود: ممکن است در کارهای اقتصادی گذشته نیز ضعف‌هایی وجود داشته باشد که نباید این ضعف‌ها سبب شود که از نکات مثبت و کارهای خوب دولت گذشته غافل شد، گاهی لازم است برخی از طرح‌ها به صورت کلی حذف شود و گاهی نیز لازم است که به برخی طرح‌ها توجه جدی‌تری شود و با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
دوری از باندبازی اقتصادی
این استاد سطوح عالی حوزه، دوری از تنگ‌نظری در حل مشکلات اقتصادی را مهم دانست و اظهار داشت: یکی از ضعف‌های بزرگ در امر اقتصاد و سیاست، جناحی عمل کردن است که آسیب‌های جدی به کشور وارد می‌کند، باندبازی سیاسی و اقتصادی برخلاف حماسه اقتصادی است و نباید در تیم اقتصادی بر یک باند خاص تکیه کرد.
وی خاطر نشان کرد: مسؤولان اقتصادی باید خدا را بین خود و مردم حاکم بدانند و مردم حس کنند که در دولت کار اقتصادی صورت می‌گیرد، باید در امر اقتصاد طوری عمل شود که عزت ملی و ارزش‌های اسلامی حفظ شود و مردم از فشارهای اقتصادی خارج شوند.
استفاده از تجارب رهبری انقلاب
وی در پایان تأکید کرد: دولت منتخب باید ملاک کار خود در مسائل اقتصادی را رهبری قرار دهد، ایشان در دولت‌های مختلف حضور فعالی داشته‌اند و در متن مسائل اقتصادی کشور بوده اند، نظرات رهبری انقلاب می‌تواند نقش مهمی در حل گره‌های اقتصادی کشور داشته باشد.
حجت الاسلام فقیهی افزود: نباید به بهانه حل مسائل اقتصادی کاری کنیم که جریان مذهب در کشور آسیب ببیند، آزادی اقتصادی و سیاسی باید در حد ارزش‌های اسلامی و انقلابی قرار گیرد و طرحی که برخلاف این ارزش‌ها جریان پیدا کند، سبب ناهنجاری دینی و فرهنگی در کشور می‌شود./978/ت302/ی
ارسال نظرات