۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۷۲۴۶۳
معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه:

طراحی ساختار حوزه علمیه بر اساس استقلال و چابکی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحانی با بیان این که سهم ما کمترین و مشکلات ما بیشترین است، ادامه داد: تلاش ما این است مستقل، چابک، کوچک و متناسب با مأموریت های حوزه، وظایف محوله را با ساختار آینده حوزه طراحی کنیم.
حجت‌الاسلام عبدالکريم فرحاني، سرپرست معاونت آموزش حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه‌های حوزه های علمیه کشور صبح امروز در اجلاسیه کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه کشور در ساری از برگزاری چهار کمیسیون تخصصی حوزوی در چهار نقطه کشور خبر داد و گفت: این کمیسیون های چهارگانه شامل آموزشی پژوهشی، تبلیغی تهذیبی، امور حوزه ها و امور طلاب و برنامه ریزی و پشتیبانی است که از سوی دبیرخانه مشترک اجلاسیه مدیران تنظیم شده است.

 

وی با بیان این که در این کمیسیون‌های تخصصی محورهای پیشنهادی حوزه‌های علمیه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: پس از بررسی مناسب و ارائه پیشنهادات لازم سندی در این کمیسیون ها تهیه خواهد شد که به منظور بررسی تصویب نهایی در اجلاسیه مدیران حوزه آماده خواهد شد.

 

حجت الاسلام فرحانی از فعالیت 27 شورای استانی حوزه علمیه در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: این شورا در همه استان‌های کشور به جز خراسان و اصفهان فعال هستند.

 

وی با اشاره به این که نخستین اجلاس مشترک رؤسای شوراها و مدیران استانی که با حضور دبیر و اعضای شورای عالی حوزه، مدیریت حوزه و معاونان ستاد مرکزی برگزار شد، تصریح کرد: این اجلاسیه مدیران چهار کمیسیون تخصصی داشت که در این کمیسیون ها راهکارهای خود اتکایی مالی حوزه‌ها، راهکارهای تقویت حوزه‌های شهرستانی و استانی با محوریت ساختار و تشکیلات، راهکارهای ارتقای اخلاقی حوزه و همچنین راهکارهای ارتقای علمی حوزه‌ها مورد نظر بوده است.

 

معاون آموزش و امور حوزه‌ها با بیان این که این چهار کمیسیون تخصصی مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال می کند، تصریح کرد:  مقام معظم رهبری هم در بحث علمی، اخلاقی، استقلال مالی و هم در بحث تشکیلات و ساختار حوزه تأکید بر واگذاری امور به علمای بلاد دارند و این کار نیز صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که اجلاس کمیسیون تخصصی تبلیغ و تهذیب و آمار و بررسی در کرج برگزار شد، افزود: امروز نیز دومین اجلاسیه با موضوع برنامه و نظارت، فناوری، آمار، اطلاعات و روابط عمومی به میزبانی مازندران در حال برگزاری است.

 

وی همچنین افزود: اجلاسیه کمیسیون سوم آموزش و پژوهش، امور بین الملل و سفیران هدایت 14 و 15 شعبان در تهران برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام فرحانی ادامه داد: اجلاسیه کمیسیون چهارم نیز با موضوع طلاب، حوزه‌ها و بعد مدیریتی سفیران هدایت13 و 14 تیر ماه به میزبانی استان سمنان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در این کمیسیون ها از نظرات و پیشنهادهای مدیران استانی بهره گرفته خواهد شد، گفت: در این اجلاسیه ها تلاش شده یک همگرایی تدبیر محور با  محوریت مدیران و معاونان استانی مد نظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام فرحانی ادامه داد: قرار است از مجموع نظرات مدیران استانی در اجلاسیه های قبل با رعایت اهم مشکلات آنها و نظرات معاونت های ستادی با توجه به تغییرات، ساختار و برنامه‌های حوزه که در حال انجام است استفاده شود و بر همین اساس محورهایی طراحی شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه مأموریت سنگینی را در نظام اسلامی برعهده دارد، تصریح کرد: سهم استفاده  حوزه از منابع دولتی کم، اما بیشترین خروجی از حوزه است.

 

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که سهم ما کمترین و مشکلات ما بیشترین است، ادامه داد: تلاش ما این است مستقل، چابک، کوچک و متناسب با مأموریت های حوزه و وظایف محوله را با ساختار آینده حوزه طراحی کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات