۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۷۲۳۵۲
حجت الاسلام نصوری معرفی کرد؛

جدیدترین برنامه‌ها و محصولات فرهنگی مرکز تخصصی مهدویت

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم جدیدترین برنامه‌ها و محصولات فرهنگی این مرکز حوزوی را معرفی کرد.
 حجت الاسلام محمدرضا نصوري، معاون تبليغات و ارتباطات مرکز تخصصي مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به معرفی محصولات و برنامه‌های جدید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: هر ساله در نیمه شعبان تقاضاهای فراوانی از مراکز مختلف داریم که از ما برای برگزاری هرچه بهتر جشن های نیمه شعبان مشاوره می خواهد تا از بدعات ها و مسائل خرافی به دور باشند.

 

وی با اشاره به استفاده خواسته یا ناخواسته از نمادهای غیر اسلامی در برخی از مراسم‌هایی که با نام مهدویت برگزار می‌شود، اظهار کرد: آنها سعی دارند با این کارها به برنامه‌های خود جذابیت دهند اما دچار اشتباه می‌شوند؛ این مرکز با برگزاری دوره‌های مهدویت سعی کرده است امام(ع) را به عنوان نماد رحمت، رأفت، خوبی‌ها‌ و زیبایی‌ها معرفی کند به گونه ای که مردم آن حضرت را ناظر بر اعمال خود بدانند و بر این اساس زندگی خود را با رضایت ایشان پالایش کنند؛ با تلاش های صورت گرفته هر ساله نگرش ها انحرافی که برخی به مباحث مهدویت دارند اصلاح شده است.

 

معاون ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت اجرای بخش انتظار در جشنواره امام رضا(ع) را از جمله فعالیت‌های مهم این مرکز برشمرد و افزود: همچنین برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت، نشر و پویایی برنامه های محتوایی برای گروه های مختلف، تهیه برنامه های ویدئویی 3، 10 و 15 دقیقه ای  از دیگر فعالیت های این مرکز است.

 

حجت الاسلام نصوری درباره همکاری این مرکز با نهادها و سایر مراکز، گفت: مهدیه های سراسر کشور در برگزاری روند جشن ها، نمایشگاه‌ها و برنامه های خود از ما مشاوره می گیرند و ما نیز آنها را در برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم ها کمک می کنیم.

 

وی یکی از اهداف راه اندازی این مرکز را تربیت مبلغان مهدوی و ترویج معارف مهدوی به صورت عمیق و تأثیرگذار عنوان کرد و ابراز داشت: در بحث اعزام مبلغ در نیمه شعبان امسال  به صورت عمومی و تخصصی کار شده است؛ در بخش تخصصی از افرادی که در دوره های تخصصی و کارگاهی آموزش دیده اند استفاده می شود تا در نشست های تخصصی برای نخبگان و مردم بتوانند شبهات و مسائل مربوط به مهدویت را حل کنند؛ 350 نفر مبلغ متخصص به مراکز استان ها اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: برای دهه مهدویت امسال نزدیک به 2 هزار و پانصد نفر مبلغ در دوره های تربیت مربی مهدویت شرکت کرده اند که از میان آنها حدود دو هزار نفر  قابلیت دارند که در مراسمات عمومی از جمله نمایشگاه ها و مکان های تبلیغی برای عموم مردم برنامه برگزار کنند؛ همچنین خواهرانی تربیت شده اند که با ادبیات و زبان کودکان بتوانند به این گروه سنی معارف مهدوی را منتقل کنند.

 

وی به معرفی دو کتاب مهم تازه منتشر شده این مرکز پرداخت و گفت: کتاب «زندگی مهدوی در سایه دعای عهد» تألیف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از جمله آثاری است که بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر سبک زندگی اسلامی، به چاپ رسیده و سعی دارد مخاطبانش  مهدویت را روح حاکم بر زندگی بدانند نه این که آن را بخشی از زندگی خود بدانند.

 

معاون ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت کتاب اشباح انحراف را یکی دیگر از آثار جدید این مرکز معرفی کرد و اظهار داشت: در حوزه مهدویت شبهات زیادی مطرح است، اخیرا عده ای با مطرح کردن بحث ظهور صغری یک نگته عوام فریبانه و بدعت گذار در مباحث مهدوی داشته اند؛‌در این کتاب به شبهات روز پاسخ داده شده و سعی شده مخاطبان بتوانند با استفاده از آن خرافه و بدعت را از معارف ناب مهدوی تشخیص دهند، پیامدها و آثار انحراف و راه های درمان آن را نیز در این کتاب آمده است.

 

حجت الاسلام نصوری در تبیین فعالیت های مرکز تخصصی مهدویت در عرصه فضای مجازی و نرم افزار، گفت: به این منظور بخش معاونت پژوهش این مرکز نرم افزاری به نام قبیله تزویر تولید کرده که به بررسی دیدگاه های مدعیان دروغین جدید پرداخته و به صورت علمی تفکرات و عقاید آنها نقد شده است.

 

وی در توضیح نرم افزار ره‌توشه تبلیغ، گفت: هرساله در ایام تبلیغ تعداد زیادی مبلغ از قم به سایر شهرها اعزام می شود این ظرفیت خوبی است که ما محصولات خود را در اختیار آنها قرار دهیم تا در عرصه تبلیغ بتوانند برای تعمیق مباحث مهدوی تلاش کنند؛ ره‌توشه هایی که برای ایام فاطمیه و سال ها ی گذشته ارائه می شد نیز در این نرم افزار آمده است؛ آیات مربوط به حضرت ولی عصر(عج) در این نرم افزار آمده که در گفت‌و گو با اهل سنت می تواند مورد استفاده قرار گیرد زیرا آنها به دنبال ادله قرآنی هستند.

 

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت نرم افزار مشق انتظار را یکی از محصولات خوب و قابل استفاده و تکمیل شده محصولات قبلی این مرکز دانست و گفت: پیش تر نرم افزارهای مشابهی بهلحاظ محتوایی تولید شده بود که در مشق انتظار سعی شده است نواقص آنها برطرف شود؛ محتوای آن شامل فیلم، آموزش کوتاه مدت و بخش های متنوع دیگری وجود دارد.

 

حجت الاسلام نصوری با تأکید بر این که امسال سعی شده هماهنگی و همکاری با مراکز متعددی داشته باشیم، اظهار کرد: با همکاری مراکز مختلف در نظر داریم در دهه مهدویت به فراخور هر روز که نام گذاری شده است محتوای تبلیغی ویژه آن روز را در اختیار مبلغان قرار دهیم.

 

وی درباره ارتباط و همکاری این مرکز با واحد فرهنگی مسجد مقدس جمکران، گفت: عمده ارتباط ما در ستاد هماهنگی فعالیت های مهدویت است که نمایندگان آنها نیز حضور دارند اما تا کنون مستقیما از ما تقاضایی نشده است گرچه در برخی نشست ها و برنامه های خود از اساتید و کارشناسان ما استفاده می کنند.

 

معاون ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با بیان این که این مرکز آمادگی دارد هرگونه همکاری با مسؤولان مسجد مقدس جمکران و سایر نهادهای مهدوی داشته باشد، اظهار کرد: حتی برای کاروان هایی که در این ایام برای استفاده از فضای معنوی مسجد مقدس جمکران از شهرهای مختلف می آیند این آمادگی وجود دارد که کارشناسان خود را به عنوان همراه به این کاروان ها اعزام کنیم و از مبدأ تا مقصد همراه زائران باشد./928/پ202/ی

ارسال نظرات