۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۷۱۸۳۳
تا این لحظه؛

مشارکت بیش از 60 درصد مردم مازندران در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: تا این لحظه مشارکت مردم استان در انتخابات بیش از 60 درصد بوده است.
رييس ستاد انتخابات مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هادی ابراهیمی، رییس ستاد انتخابات مازندران دقایقی قبل در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان، حماسه سیاسی را مدیون فضا سازی رسانه ها دانست و گفت: مطابق با فرمایشات رهبری تلاش ما بر این بوده که این انتخابات را سالم و قانونی برگزار کنیم.

 

وی وزارت کشور را مجری برگزاری انتخابات دانست و گفت:  ما در انتخابات کاملاً بی طرف بوده و ملاک و معیار ما تنها قانون است.

 

ابراهیمی با بیان این که در اجرای قانون با کسی رو دربایسی نداریم، تصریح کرد: تاکنون نیز همین گونه بوده و  در مراحل مختلف برگزاری انتخابات موضوع محرمانی با مردم نداشتیم و تلاش کردیم شفاف و صریح مسائل را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

 

وی با بیان این که اعتقاد ما بر این است که مجریان این انتخابات جایگاه ارزشمندی را دارند، ادامه داد: باید ظرفیتی را در این انتخابات ایجاد کنیم که نظام چهار سال از آن برداشت کند.

 

ابراهیمی با بیان این که تلاش شد تا کوچکترین بد اخلاقی نیز تا این لحظه در برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، ادامه داد: قانون مداری امانت داری، عدالت محوری و ایجاد بستری مناسب برای حضور مردم در انتخابات جز رویکرد های وزارت کشور بوده و سعی کردیم که حضور مردم را در اننتخابات سهل و آسان کنیم و فرآیند انتخابات را سخت نگیریم.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان این که در این حماسه ای که مردم عزیز خلق کردند، گفت: ما رأی مردم را یک امانت می دانیم و رأی مردم حق الناس است و حفظ امامت نیز حق الناس است و تلاش خود را نیز مصروف این کار کردیم.

 

ابراهیمی با بیان این که مرحله بعد انتخابات را زمان تجمیع قدرت ملی می دانم، ادامه داد: همه گروه ها و سلایق سیاسی در این انتخابات حضوری حماسی داشتند.

 

وی با بیان این که هر چه حضور مردم در صحنه انتخابات متراکم تر باشد منافع ملی در بین الملی و منطقه آسان تر تأمین می شود، خاطرنشان کرد: کشوری در اندازه یک رییس جموری در فصل اخطاب هم دربعد از اتخابات باید منافع ملی باشد.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان این که قانون بخشی از هویت ما را تشکیل می دهد و تمکین به قانون میزان رشد سیاسی را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم مسائل حاشیه ای قانون را به حاشیه ببرد.

 

ابراهیمی با بیان این که تلاش کردیم این انتخابات پرشور برگزار شود و اقتدار و استحکام هم بر مبنای حضور و پشتیانی مردم بوده است، تصریح کرد: در مازندران هفت هزار و 932 شعبه اخذ رأی وظیفه جمع آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

 

وی با بیان این که اعلام نتایج انتخابات از سوی وزارت کشور است، گفت: باید تلاش کنیم درصد تخلفات را به حداقل برسانیم و اصلا نباید تخلفی صورت بگیرد چون با مدل مردم سالاری دینی منافات دارد.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان این که تا به حال موضوعی در خصوص خرید و فروش آراء نداشتیم، گفت: با هرگونه تخلف در انتخابات برخورد می کنیم و ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات انتخابات نیز با همکاری دستگاه قضایی در استان تشکیل شده است.

 

ابراهیمی با بیان این که تلاش کردیم تعرفه های برگه رأی را به تناسب ظرفیت شهرستان ها ارسال کنیم، گفت: تا به حال درخواست تعرفه از سوی شهرستان ها نداشتیم.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اخبار رسیده از فرماندری ها نشان دهنده آمار قابل توجه ای است، گفت: تا این لحظه آمار مشارکت مردم مازندران در انتخابات بیش از60 درصد بوده است و این رقم به دلیل نزدیک شدن به زمان پیک حضور مردم هر لحظه در حال افزایش است./950/پ202/س

ارسال نظرات