۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۷۱۴۱۵
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

رییس جمهور باید اقتضائات انقلاب اسلامی را بداند/ هرگونه عقب نشینی سبب پیشروی دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: رییس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران باید کسی باشد که مرزهای درگیری اسلام و غرب را بفهمد و باید کسی باشد که اقتضائات انقلاب اسلامی را بفهمد.
استاد ميرباقري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی و مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در مراسمی که در مسجد امیرالمؤمنین قم برگزار شد، به معرفی ویژگی های رییس جمهور پرداخت و گفت: رییس جمهور کشور کسی است که باید با فرهنگ دین اسلام آشنا باشد تا بتواند گفتمان انقلاب اسلامی را در تمام جهان معرفی کند و دچار غرب زدگی نباشد.
وی افزود: نتیجه انقلاب‏های ایدئولوژیک که در غرب اتفاق افتاد انکار معنویت و خدا و انکار توحید بود، ولی می‌بینیم که برخی از پیروان آنها بعد از انقلاب اسلامی در پی ایجاد انقلاب ایدئولوژیکی در جامعه ایران هستند، ولی باید بدانند که این تفکر، تفکری در جهان شکست خورده است.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: دوران تجدد تمام شده و به سر آمده است و این جریان، توهمی بیش نیست، گرچه در دوران اقتدار تجدد هستیم ولی حقیقت این است که مدرنیته، که روح جریان تجدد است، شکست خورده و این نکته‌ای است که غربی‏ها به آن اذعان دارند.
وی یادآور شد: انقلاب اسلامی که بزرگترین انقلاب در دوران معاصر است، مسیر جدیدی را پیش روی بشریت باز کرده، مسیری که سعادت بشر را جز در سایه تعالیم انبیاء ممکن نمی‌داند و این انقلاب اسلامی ایران در حالی که نیم قرن از وجود آن نمی گذرد، از مرزهای خود عبور کرده و مانند سونامی،  قدرت‌های ظالم و مستکبر جهان را از اریکه قدرت به زیر می کشد.
حجت‌الاسلام میرباقری تصریح کرد: یکی از مصادیقی که انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرده است، البته غیر از فرهنگ زیستی کشورهای دنیا، تغییر ادبیات انقلابهای جهان است،چون ادبیات انقلاب‌های دنیا، قبل از انقلاب اسلامی ایران یا مارکسیستی و یا مارکسیست زده بودند، بنابراین انقلاب اسلامی ایران یک حرکت فرهنگی بزرگ در مقابل فرهنگ تجدد غرب است.
وی ادامه داد: در سه دوره اخیر ریاست جمهوری گذشته کشور، حرکت انقلاب اسلامی ایران رو به پیشرفت بوده و بر خلاف تمام مانع تراشی‌های غرب بر سر راه انقلاب اسلامی، در پیشرفت این انقلاب هیچ خللی وارد نشده است حتی این انقلاب توانسته است موازنه جهانی را تغییر دهد.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در مورد اهمیت پست ریاست جمهوری گفت: رییس جمهور ایران که معمولا قریب به یک دهه مسؤولیت این منصب را بر عهده می‌گیرد، از طرفی ریاست جمهوری یک کشور را برعهده دارد و از طرفی دیگر ریاست جمهوری یک انقلاب عظیم فرهنگی در جهان را بر عهده دارد که باید در گسترش آن بکوشد.
وی درباره ویژگی‌های رییس جمهور آینده گفت: رییس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران باید کسی باشد که مرزهای درگیری اسلام و غرب را بفهمد، اقتضائات انقلاب اسلامی را بداند تا بتواند فرهنگ این انقلاب اسلامی را در تمام جهان نهادینه کند.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد: این انقلاب دشمنانی دارد که فقط با اسلام دشمن هستند و اگر انقلاب ما اسلامی نبود، هیچ مقابله‌ای علیه ما صورت نمی‌گرفت و باید بدانیم که این دشمنی‌ها تا جایی که ما از هویت واقعی خود منصرف نشویم ادامه خواهد داشت و این مقابله غرب علیه انقلاب اسلامی، به صورت های گوناگون مثل جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی بروز می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت برقراری تعادل قوا در جهان ابراز داشت: تا زمانی که تعادل قوا در جهان برقرار نباشد، هرگونه عقب نشینی باعث پیشروی دشمن می‌شود، اگر این انقلاب اسلامی حرکتی که در جهت جوشش مجدد اسلام و ظهور حضرت ولی عصر(عج) نباشد دلیلی ندارد که ما  حتی یک قطره خون برای آن نثار کنیم و همه  اهمیت این انقلاب برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج)  است و این عمق استراتژی انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی(ره) است.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام بر این نکته واقف‌اند که تنها چیزی که می‌تواند آنها را از حکمرانی و سلطه بر دنیا ساقط کند، اسلام است و این ایدئولوژی اسلام است که می‌تواند در مقابل ایدئولوژی منحرف آنها یک جریان عظیمی را ایجاد و فرهنگ آنها را مغلوب کند و این تمدن اسلامی است که ‌توان هضم تمدن غرب را در جهاز هاضمه خود دارد./979/پ202/ج
 
 
ارسال نظرات