۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۷۱۲۳۴
استاد سطح عالی حوزه:

برای خدا و حفظ مصالح انقلاب پای صندوق‌های رأی حاضر شویم

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در انتخابات نباید احساسات را مقدم کرد، بلکه باید براساس عقل و تدبیر وارد این عرصه شد و گفت: مردم برای خدا و حفظ مصالح انقلاب پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
تا انتخابات
حجت‌الاسلام قدیرعلی شمس، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شرکت پرشور در انتخابات را خواست اصلی امام راحل دانست و گفت: امام(ره) همیشه اصرار داشت که مردم در انتخابات شرکت کنند و میزان را رأی مردم می‌دانست، چراکه دشمن از حضور پرشور مردم ضربه می‌خورد و ناامید می‌شود.
وی ادامه داد: در انتخابات نباید احساسات را مقدم کرد، بر اساس عقل و تدبیر باید وارد عرصه انتخابات شویم و انگیزه الهی را رعایت کنیم، اگر برای خدا و مصالح این انقلاب کنار صندوق رأی بیاییم، دشمنان درک می‌کنند که این کشور درای پشتوانه مردمی است، شخصی را برگزینیم که بتواند جامعه را اداره و مشکلات اقتصادی کشور را که در اهم برنامه‌های کشور است حل و فصل کند.
این استاد حوزوی، با تبیین خسارت‌های وارد شده در فتنه سال 88 تصریح کرد: کشور در سال 88 برای مدتی از پیشرفت عقب ماند، تمامی این برنامه‌ها به سبب عدم پایبندی به قانون و به دنبال هوس رفتن بود، امسال نیز باید مردم و کاندیداها دقت لازم را داشت باشند که بعد از انتخابات فضای جامعه آرام بماند و از هرگونه کینه‌ورزی سیاسی دوری کنیم.
وی افزود: اعتراض به نتیجه انتخابات طبیعی و عادی است و همه نامزدها این حق را دارند که به نتیجه حاصل شده اعتراض کنند، اما قانون راه اعتراض را مشخص کرده است و هر نامزدی باید تنها از مجاری قانون وارد شود و ناهنجاری اجتماعی را کنار بگذارد و کاری نکند که جامعه به‌سوی درگیری و دشمنی برود، اگر نامزدها و طرفدارانشان قانون کشور را فصل‌الخطاب قرار دهند، این به‌نفع همه مردم است.
حجت‌الاسلام شمس، تبلیغات صحیح نامزدها در مسیر راه انقلاب و نظام را متذکر شد و خاطر نشان کرد: نامزدها همگی دارای صلاحیت اظهارنظر درباره مسائل کشور هستند و اشکالی ندارد مشکلات کشور را آسیب‌شناسی کنند، اما این فرق دارد که نظام و اهداف آن را زیر سؤال ببرند، باید تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در مسیر اهداف انقلاب و سیاست‌های کلی نظام تنظیم شود.
وی بر حفظ گفتمان انقلاب اسلامی قبل و بعد از انتخابات تأکید کرد و افزود: همه باید مقید باشند که انقلاب و کارهای انجام شده در آن زیر سؤال نرود، تمامی مراحل انتخابات را برای خدا انجام دهیم و فقط حزب گرایی را مدنظر قرار ندهیم، اگر غرض ما برای انتخابات چه از طرف کاندیداها و چه از طرف هواداران، برای خدا باشد، مشکلات جامعه برطرف می‌شود./978/ت302/ی
ارسال نظرات