۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۷۰۵۱۷
نماینده آمل در مجلس:

مردم برای شوراها افراد متعهد و متخصص انتخاب کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کار شوراها تاکید کرد که مردم افراد صاحب تخصص و متعهدی را انتخاب کنند.
يوسفيان، نماينده آمل در مجلس

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به این که شوراها از رسالتی که قانون اساسی به عهده آنها گذاشته است فاصله دارند، گفت: شوراها باید در همه بخش ها اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، بهداشتی و عمرانی ورود پیدا کنند که نتوانستند به آن رسالت اصلی خود که در قانون پیش بینی شده است وارد شوند.


وی با بیان این که درحقیقت وجود شوراها انجام کار مردم به وسیله مردم بوده است، خاطرنشان کرد: اگر در قانون برای حل مشکلات دادگستری شورای حل اختلاف قرارداده است برای این است که سبب کم کردن آمار پرونده ها در دادگستری گردیده و مشکلات مردم با صلح وسازش حل شود.


وی ادامه داد: شوراها به جای ورود به کلیه مسائل شهری تنها جایی که توانست ورود پیداکند به خاطر داشتن امکانات و بودجه مستقل شهرداری ها بوده است.


یوسفیان ملا با بیان این که که نقص قانون است که شوراها نباید تنها شورای شهرداری باشد، بیان داشت: برای خارج شدن از این بن بست باید برای شوراها ردیف بودجه و اعتبار در نظر گرفته شود تا باری بردوش شهرداری ها نباشند.

 

وی در خصوص این که باید در شوراها افراد با تخصص های مختلف ورود پیداکند، گفت: شوراهای شهر و روستا نیازمند یک نظارت قوی است که متأسفانه این نظارت در کشور ما وجود ندارد که موجب می شود بسیاری از مشکلات پیش بیاید.


وی با اشاره به تشکیل شورای عالی استان ها در کشور افزود: با تصویب مجلس اختیارات ویژه ای به شوراها دادند که شورای عالی استان ها مستقیماً می تواند طرح ویا لایحه ای را به مجلس بیاورد چه دولت موافق باشد و یا نباشد.


نماینده مردم آمل در مجلس اضافه کرد: دراصل 103 قانون اساسی آمده است که استانداران، فرماندران، بخشداران و سایر مقامات کشورکه از طریق دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات ملزم به رعایت مصوبات شورا هستند.

 

یوسفیان ملا ادامه داد: زمانی وظایف شورا ملموس می شود که همه وظایف خودش را به خوبی انجام دهد نه فقط به ایفای یک وظیفه خود بپردازد.


وی ادامه داد: متأسفانه کار اجرای قانون شوراها در دولت اصلاحات بسیار عجولانه صورت گرفت و باید قوانین جامع و کاملی را می نوشتند که شورا نرود برای یک اطاق، خودرو و حق جلسه گرفتار شهرداری بشود.

 

وی با بیان این که اگر تعداد افراد جهت عضویت در شورا از سوی مجلس افزایش یافت به سبب حضور همه افراد با تخصص های گوناگون در شورا بود، خاطرنشان کرد: در اصل صد قانون اساسی صراحتا نیامده است که شوراها تنها شورای شهرداری هستند بلکه باید درهمه امور دخالت داشته باشند.


نماینده مردم آمل در مجلس گفت: اگر شوراها در مازندران خوب عمل می کردند می توانستند استانداری مازندران را بخاطر توریع اعتبارات با نظر شخصی زیر سؤوال ببرند و استاندار را ملزم می کردند که اعتبارات را خوب توزیع کند و نمایندگان مردم مازندران در مجلس با رای بالائی تحقیق و تفحص از استانداری مازندران را به تصویب رساندند.

 

وی با بیان این که مردم باید افراد با تخصص های گوناگون را برای شورای اسلامی شهر انتخاب کنند، بیان داشت: در انتخاب اعضای جدید شورا تجربه بسیار مهم است و کسانی که در دوره های گذشته در شورا بودند و رضایت نسبت به عملکرد آنها داشتند در اولویت باشد و از افراد متفاوت در تخصص ها استفاده کنند نه فقط افراد با تخصص عمرانی وارد شوراها شوند./950/ت302/ج

ارسال نظرات