۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۷۰۴۹۲
در جمع حامیان جلیلی مطرح شد؛

انتقاد باقری لنکرانی از مدعیان سازش

خبرگزاری رسا ـ باقری لنکرانی گفت: این که امروز کسانی معتقدند برای حفظ و بقای کشور راهی جز پذیرفتن کدخدا نداریم، با تعالیم دینی ما نسبتی ندارد، آنچه در این زمینه راهگشاست، توکل به خدا است نه قدرت های بزرگ شیطانی. ما اگر با خدا و آرمان های انقلاب و مردم آشتی کنیم می توانیم کشور را پیش ببریم نه با مستکبران.
همايش حاميان جليلي همايش حاميان جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بزرگ حامیان دکتر جلیلی در مشهد با حضور دکتر لنکرانی، قاضی زاده، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی جبهه پایداری، خانواده شهید احمدی روشن و مداحی حاج مهدی سلحشور، روز جمعه در محل سالن ورزشی مهران مشهد برگزار شد.

 

قاضی زاده در این همایش افزود: امروز ما بر سر یک دو راهی هستیم؛ به طور واضح گفتمان انقلاب که قائل به اقتدار و پیشرفت در مسیر حق و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است، در برابر گفتمان رفاه در قبال سازش قرار گرفته است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید به این نکته توجه کنند که انتخابات این دوره، انتخاب فرد نیست بلکه انتخاب یک مکتب و طرز تفکر است، در این دوره تنها پرچمداری گفتمان انقلاب با آقای جلیلی است اما اصل، انتخاب و تداوم این بینش است.

 

 در ادامه این همایش، مردم با شعارهای  «نه سازش نه تسلیم؛ یار جلیلی هستیم» و «هیهات من الذلة» به استقبال سخنان کامران باقری لنکرانی رفتند.

 

آشتی با خدا راهگشای حل مشکلات است نه با مستکبران

وی ضمن گرامیداشت سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، ابراز داشت: اگر می خواهیم خود را حرکت جهادی و رو به جلوی نبی مکرم اسلام(ص) تطبیق دهیم باید جهادی انتخاب و عمل کنیم.

 

لنکرانی، حاکمیت کفر و استکبار را بزرگ ترین چالش پیش روی جهان دانست و گفت: این که امروز کسانی به غلط معتقدند که برای حفظ کشور و بقای خود راهی جز پذیرفتن کدخدا نداریم، با تعالیم دینی ما نسبتی ندارد، آنچه در این زمینه راهگشاست، توکل به خدا است نه قدرت های بزرگ شیطانی. ما اگر با خدا و آرمان های انقلاب و مردم آشتی کنیم می توانیم کشور را پیش ببریم نه با مستکبران.

 

وی با بیان این که نظام های مختلفی در طول تاریخ آمده و رفته اند، اظهار داشت: 35 سال از عمر انقلاب می گذرد و همواره حرکت ما رو به جلو و بالنده بوده است؛ کسانی که می خواهند از انتخابات پیش رو به عنوان فرصتی برای عقب کشاندن انقلاب از مسیر خود استفاده کنند، بدانند حماسه مردم، 24 خرداد را نقطه عطفی از جنس 9دی رقم خواهد زد.

 

این استاد دانشگاه با بیان این که در این مقطع مهم تاریخی نباید با غفلت و خودمحوری ها فرصت ها را از دست بدهیم، ادامه داد: اگر در این 35 سال، حرکت بالنده و رو به جلو داشته ایم باید با درک مختصات این پیشرفت، از خود هویتی جدای از هویت آن طرح نکنیم.

 

وی افزود: این انقلاب تاکنون با ایمان به خدا، پایمردی در ارزش ها و آرمان ها و همراهی مردم و مسؤولان و رهبری مقتدر و الهی پیش رفته و پس از این نیز مسیرش همین خواهد بود. اگر امروز از برخی وقایع گله مند هستیم که اگر رخ نمی داد، سرعت ما در نیل به سعادت و الگو شدن بیشتر بود، باید علت وقوع ان ها را بررسی کنیم چه بوده تا از تکرار مجدد آن جلوگیری کنیم.

 

لنکرانی یکی از دلایل کاهش سرعت انقلاب را شأنیت قابل شدن برای خود عنوان و تصریح کرد: در مسیر انقلاب، عده ای برای خود شأنیت قائل شدند و مردم را به خود دعوت کردند و مدام می گویند من این کار را می کنم. اما افتخار بزرگ ما این است که آقای جلیلی در تبلیغات، هیچ گاه به خود دعوت نکرد و مدام از گفتمان انقلاب صحبت کرد.

 

برخی جایگاه متهم و مدعی را عوض کرده اند

وزیر بهداشت دولت نهم با بیان این که وظیفه ما انحراف زدایی از مسیر انقلاب است، اظهار داشت: باید از کسانی بترسیم که به خود دعوت می کنند و در حاشیه شان فساد رخ می دهد و بی محابا و به بهانه سازندگی، در حاشیه شان عده ای سرمایه دار می شوند، اینها هستند که زمینه انحراف انقلاب را فراهم می کنند.

 

آفت اصولگرایی امروز ما اصولگرایی حزبی است

وی حزب گرایی را آفت اصولگرایی دانست و گفت: امام(ره)، کشور را از مهلکه حکومت طاغوت نجات داد تا آن را بر اساس ولایت فقیه بنیان نهد اما امروز برخی خیال می کنند ولایت فقیه، ولایت یک فرد است؛ ولایت فقیه در واقع، ولایت فقه و حرکت بر اساس احکام نورانی اسلام است. این که برخی می گویند ما ولایت فقیه را می پذیریم، حداقل انتظار است زیرا آنچه ما را پیش می برد، محور قرار دادن ولایت فقیه در عمل و واقع است.

 

اعتقاد به ولایت فقیه یعنی برای کسب رأی، نظر ولی فقیه را زیر پا نگذاریم

لنکرانی افزود: حاکمیت ولایت فقیه یعنی وقتی ولی فقیه می گوید عدالت باید محوری ترین برنامه حکومتی باشد، هر که در عرصه حاکمیت قرار می گیرد او هم باید این اصل را دنبال کند در حالی که امروز برخی با آدرس های غلط، منافع ملی کشور را قربانی منافع بیگانه می کنند. اعتقاد به ولایت فقیه یعنی برای کسب رأی، خلاف نظر ولایت فقیه عمل نکنیم.

 

جمهوری اسلامی، یک حکومت منزوی و ایزوله نیست

وی با اشاره به اظهارات برخی کاندیداها در مورد گسترش تعامل و مذاکرات بین المللی، اظهار داشت: برخی تصور می کنند جمهوری اسلامی سر ناسازگاری با همه کشورها دارد در حالی که از نظر فقهی، یکی از اولویت های مهم جمهوری اسلامی، ارتباطات بین المللی است. جمهوری اسلامی، یک حکومت منزوی و ایزوله نیست بلکه حکومتی فعال در عرصه های بین الملل است.

 

لنکرانی با بیان این که برخی ارتباط را فقط زانو زدن در محضر قدرت های بزرگ و تطبیق با آن ها می دانند، اضافه کرد: مدل امام خمینی(ره)، ارتباط با ملت ها و دولت های غیرمتخاصم است اما کسانی که متوجه نیستند فکر می کنند همه دنیا، یعنی امریکای شمالی و اروپای غربی است.

 

وی با بیان این که امریکا در پی فرصت سوزی و در موضع ضعف قرار دادن کشور ما است، افزود: در شرایطی که خود غرب اذعان دارد که نتیجه انتخابات، اساس تاریخ معاصر را رقم خواهد زد، نباید حرف هایی بزنیم که آن ها را امیدوار کند. این که ملت خسته و ناامید است چه معنایی دارد؟

 

وی با بیان این که در این یک هفته تا روز انتخابات، شاهد برخی تخریب ها و بداخلاقی ها خواهیم بود، خاطرنشان کرد: حواسمان باشد وظیفه ما در این میان، انجام تکلیف و زمینه سازی برای تحقق حماسه سیاسی است. نوع عبادات اجتماعی این گونه است که تکرار پذیر و قابل جبران نیست بنابراین اگر به موقع و به درستی انجام نشود، اثرگذار نخواهد بود، مانند توابین که پس از واقعه عاشورا با تعداد بیشتری هم به شهادت رسیدند اما هرگز به اندازه شهدای کربلا در تاریخ ماندگار نشدند.

 

24 خرداد تکرار نمی شود؛ بگذاریم انقلاب در چارچوب فرهنگ سازش به ذلت بیفتد

لنکرانی با تأکید بر این که حماسه سازی یعنی عمل به هنگام، از روی بصیرت، با اخلاص و بهترین کیفیت، یادآور شد: 24 خرداد تکرار نمی شود، نباید بگذاریم انقلاب در چارچوب فرهنگ سازش به ذلت بیفتد و کسانی به خود اجازه دهند ما را برای پایبندی به ارزش ها تمسخر کنند.

 

وزیر بهداشت دولت نهم با بیان این که باید هشیاری و بصیرت خود را سرمایه روشنگری قرار دهیم، تأکید کرد: دولت برخاسته از حماسه مردمی 24 خرداد باید خود را متعهد و وام دار مردم بداند نه باندهای قدرت و ثروت.

 

وی گفت: افتخار می کنیم میان هشت کاندیدا، با شناخت و اشرافی که داریم، آقای جلیلی را کاندیدای اصلخ معرفی کرده ایم. عده ای که سعی می کنند جلوی حرکت مؤمنانه ایشان را بگیرند، مصداق بارز آیه شریفه «یریدون لیطفئوا نور الله....» هست و به امید خدا موفق نخواهند شد.

 

یادتان باشد ارزش رأی به نحوه رأی آوری است

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به این که تکلیف ما در این ایستگاه مهم انقلاب اسلامی، دفاع از گفتمان انقلاب و امیدآفرینی است، ابراز داشت: برخی نامزدها ساده زیستی و خدمت به مردم را به سخره می گیرند و در عین حال بر عدالت تأکید دارند.

 

لنکرانی با اشاره به رهنمودهای امام راحل(ره)، انتخابات را آزمون بزرگ الهی خواند و خطاب به کاندیداها گفت: حواستان باشد ارزش رأی به نحوه رأی آوری نیز هست. در چند روز آینده این آزمون تمام می شود اما سوابق در تاریخ ثبت و ضبط می شود بنابراین اگر کسی به خیال رأی آوری به آرمان های ملت پشت کرد بداند در پیشگاه خداوند نمره مثبت نمی گیرد.

 

وی با تأکید بر این که روزمرگی ها نباید ما را از انجام وظیفه غافل کند، یادآور شد: بر خلاف تصور برخی، استقبال باشکوه مردمی در اقصی نقاط کشور نشان داد گفتمان انقلاب غریب نیست و مخاطبان پر شوری دارد./930/پ202/ج

 

 

 

 

ارسال نظرات