۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۵۳
امام جمعه گرگان:

تداوم بعثت پیامبر اکرم مشهود است / حضور در انتخابات کمک به بعثت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: برای مقابله با استکبار، استعمار، استبداد و ظلم جهانی همه باید بجنگیم و این مسأله شیعه و سنی ندارد و در واقع این مهم یک مسؤولیت اسلامی است.
نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، به معنای شرکت در بعثت جهانی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این وظیفه ای بسیار سنگین بر عهده ما و علمای دین است که مردم را برای حضور در این عرصه و بعثت جهانی دعوت کنند و از سوی دیگر مردم ما همیشه در همه عرصه‌ها حضور داشته و به این وظیفه دینی و الهی خود واقف هستند.

 

وی تصریح کرد: وقتی ما احساس کردیم بعثت نبی مکرم اسلام(ص) ادامه دار است و هنوز تمام نشده، علمای بزرگ دین راهش را ادامه می دهند.

 

وی ادامه داد: بعثت الهی برای تجدید حیات اسلام، دین و قرآن بود و کارش مختص به ایران نبود و امام خمینی(ره) برای ادامه راه بعثت، آمریکا و ابرقدرت ها را در تیررس خود قرار داده بودند و هدف امام یک امر جهانی بود.

 

به گفته وی، این هدف را امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارند و آن را ادامه می دهند و رهبر انقلاب نیز بر این اساس محکم ایستاده و دست بردار برای ادامه این مسیر نخواهد بود.

 

خطیب جمعه گرگان در ادامه گفت: برای مقابله با استکبار، استعمار، استبداد و ظلم جهانی همه باید بجنگیم و این مسأله شیعه و سنی ندارد و در واقع این مهم یک مسؤولیت اسلامی است.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: با این نگاه و انگیزه همه باید در انتخابات هفته آینده شرکت کنند و این هشت نامزد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان باید به توسعه کشور، کشاورزی، بخش صنعت، گرانی، اشتغال و به خصوص دیدگاه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب توجه وافر و جدی داشته باشند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این موارد ظرفیت زیادی می خواهد و کار هر کسی نیست و یک نیروی توانمند می خواهد.

 

وی با اشاره به این که برخی از این نامزدها و طرفداران آنان اعتقاد به مذاکره با آمریکا دارند، اظهار کرد: کره شمالی، عراق، کوبا و خیلی کشورهای دیگر از آمریکا تقاضا دارند که با آنان مذاکره کنند، اما آمریکایی ها زیر بار این حرف نمی روند و خودشان پیشنهاد مذاکره با ایران را می دهند و باید دید که اگر آنان به دنبال مذاکره هستند چرا با این کشورها مذاکره نمی کند.

 

وی ادامه داد: خواسته آمریکا از مذاکره با ایران، به نفع خودش و به ضرر ما است و ما تا آخر در برابر این حربه و نیرنگ آنان ایستادگی می کنیم، مگر آن که آمریکا خودش بخواهد به معنای واقعی وارد مذاکره شود.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: آمریکا در این 34 سال گذشته به ما ضربه های زیادی زده، ما را تحقیر کرده و امروز می خواهد برای ما شرط مذاکره بگذارد، در صورتی که ما باید برای او شرط مذاکره را مطرح کنیم.

 

وی تاکید کرد: آمریکا اگر آدم بشود با او مذاکره خواهیم کرد و ما تنها با اسرائیل غاصب تحت هیچ شرایطی مذاکره نمی کنیم و باید این دو اصل مورد نظر نامزدها در بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مذاکره با آمریکا باشد.

 

وی یادآور شد: در کنار این مسأله نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به مسأله پیشرفت مملکت که کار بسیار ظریفی است توجه جدی داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود سالروز عروج ملکوتی امام راحل و سالروز قیام 15 خرداد را گرامیداشت و ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، گفت: بعثت یک امری است که ادامه دارد و امروز که پیامبر(ص) در قید حیات نیستند، این مهم بر عهده کسانی است که بار تعالی امت اسلامی به دوششان است که در این خصوص علما، آگاهان جامعه و همه مردم وظیفه دارند.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: امام راحل این بعثت را انجام داد و اسلام را دوباره احیا کرد و در دوره های مختلف و در طول تاریخ آن مشکلات و سختی‌هایی که بر پیامبر(ص) وارد شده بود، بر امام(ره) وارد شد؛ اما ایستادگی و مقاومت معمار کبیر انقلاب باعث شد تا اسلام ناب محمدی(ص) جانی دوباره بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول گفت: بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) با این کیفیت و عظمت در قبل و بعد آن وجود نداشته و این اتفاق نادر در شبه جزیره عربستان رخ داد.

 

وی افزود: این بعثت به معنای آن بود که رابطه بین آسمان و زمین قطع شد، زیرا پیامبر(ص) خاتم الانبیاء است و قرآن نیز به سه هدف اصلی را برای همه انبیا مشخص کرده است.

 

به گفته خطیب جمعه گرگان، اولین هدف بحث توحید به معنای جدا کردن مردم از طاغوت ها و قدرت های مسلط و نزدیکی به بندگی خدا است.

 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: رفع اختلاف دومین هدف بود و هدف سوم برقرای عدالت و قسط بین همه مردم جامعه است.

 

وی یادآور شد: در کنار این اهداف کلی اهداف خاص و ویژه دیگری مانند تلاوت آیات قرآن، تزکیه انسان، تعلیم کتب و حکمت برای پیامبر (ص) در نظر گرفته شده بود./950/پ201/س

ارسال نظرات