۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۶۹۶۱۱
آیت الله نظری:

خدمت صادقانه به مردم و مملکت توفیق الهی و اسباب سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه در دیدار قالیباف گفت: هرمقدار که یک مسؤول ومدیر بتواند صادقانه برای جامعه، ممکلت، مردم و شریعت تلاش کند این مسأله علاوه براین که یک توفیق الهی است اسباب سعادت انسان نیز خواهد بود.
ديدار قاليباف با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبد الله نظری خادم الشریعه بعد از ظهر امروز در دیدار محمدباقر قالیباف در ساری، با بیان این که هدایت رسیدن به مقصد است، گفت: اگر مقدمه باشد و نتیجه نباشد بی فایده است و اگر انسان زنده باشد و عبادت نکند به حتم بیهوده است چون عبادت موجب نظم و کمال است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که خداوند متعال ابتدا خلقت را به انسان عطا فرمود و بعد هدایت و ارشاد را، افزود: از نظر علمی هدایت  و ارشاد مهم تر است و از نظر وجود نیز خلقت حائز اهمیت است.

 

استاد درس خارج فقه واصول حوزه با اشاره به این که عقل، علم، دین و روح مختص بشریت است، گفت: متأسفانه آثار این ویژگی های مهم در جامعه بشری حفظ نشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که نتیجه این ویژگی های خوب نظم و کمال است، گفت: جامعه امروز ما باید نظم و کمال داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که بوعلی سینا حکمت را بر دو قسم نظری و عملی معرفی کرده است، افزود: حکمت نظری شامل الهیات، طبیعیات و ریاضیات است و حکمت عملی نیز شامل تهذیب نفس، تدبیر منزل و سیاست مدون است.

 

استاد درس خارج فقه  اصول حوزه با بیان این که در مسأله تهذیب نفس انسان ها باید به صورت انفرادی اصلاح شوند، پایه اصلاحات را فردی دانست و خاطرنشان کرد: انسان مخلوق خداوند و به عنوان جانشین او بر روی زمین است و نباید ظلم و ستم کند چون خداوند متعال فاعل به خیر است.

 

وی به مسأله تدبیر منزل اشاره کرد و با بیان این که در این موضوع خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در مرحله سوم نیز سیاست مدون است که مربوط به جوامع و حکومت ها می شود که باید همه نسبت به هم خیرخواهی داشته باشند چون خداوند متعال فعال به خیر است و بشر را به عنوان خلیفه آفرید و خیر ر تمام صحنه وجود، مطلوب خداوند متعال است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود دین اسلام را عالی ترین سنت هدایت دانست و تصریح کرد: همه باید تلاش کنند بر اساس ارزش های دینی و سنت دینی گام بردارند.

  

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: عالی ترین اثر مکتب این است که انسان را از تخلف ها نگهداری می کند.

 

وی با بیان این که انسان اگر آثار این امور را حفظ کند سعادتمند خواهد شد، افزود: نخستین کاری که انسان در این خصوص می تواند انجام دهد این است که فاعل به خیر باشد و بدی در برنامه زندگی انسان نباید راه داشته باشد، چون انسان جانشین خدا است و خدا هم فاعل به خیر است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که ظلم، بدی و ستم هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ عقلی پسندیده نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه با مطالعه ای در تاریخ زندگی بشر می توان دید بشریت به این امر توجهی نداشته است.

 

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از خدمات قالیباف در شهرداری تهران، گفت: هرمقدار که یک مسؤول و مدیر بتواند صادقانه برای جامعه، ممکلت، مردم و شریعت تلاش کند این مسأله افزون براین که یک توفیق الهی است اسباب سعادت انسان نیز خواهد بود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب یک نعمتی برای همه ما است که باید قدردان این نعمت باشیم./950/پ202/ج

ارسال نظرات