۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۵۷۸
کارشناس مسائل سیاسی:

فقر فرهنگی خطرناک‌تر از فقر اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از عدم ارائه برنامه فرهنگی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: مردم تنها مشکل آب و نان ندارند، فقر فرهنگی خطرناک‌تر از فقر اقتصادی است.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي

مهدی نعلبندی، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که حضور مردم در صحنه انتخابات، به معنای عزم و اراده ملی برای خنثی کردن تهدیدهای دشمنان است، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات فتنه‌های احتمالی دشمنان نظام را نقش بر آب خواهد کرد.


وی با اشاره به موقعیت حساس کنونی کشور و تحریم های ظالمانه شورای امنیت و برخی کشورهای غربی، گفت: همه می دانیم که هدف از این تحریم ها به زانو درآوردن ملت ایران در مقابل زورگویان و زیاده خواهان است. ولی اگر قرار بود با تحریم ملت ایران صحنه را خالی کند، در سه دهه گذشته، دشمنان بارها توانسته بودند به اهداف مغرضانه خود برسند.


این نویسنده برجسته کشور با تأکید بر این‌که ملت ایران نمی‌گذارد دشمن غرائض سیاسی خود را با تحریم‌های اقتصادی محقق کند، گفت: تحقق مطالبه رهبری در زمینه «حماسه سیاسی»، نیازمند حضور پرشور ملت انقلابی ایران در صحنه حساس انتخابات 24 خرداد است.


وی اعلام کرد: دوست و دشمن می دانند که برگزاری این انتخابات، آن هم در شرایط کنونی کشور که در پیچ حساس تاریخی قرار داریم، چقدر مهم و حائز اهمیت است. شاید بتوان گفت؛ یکی از حساس ترین برهه‌های تاریخی انقلاب اسلامی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی و فرهنگی، برهه انتخابات پیش رو است.


این کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از عدم ارائه برنامه فرهنگی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری باید بدانند که مردم تنها مشکل آب و نان ندارند، فقر فرهنگی خطرناک‌تر از فقر اقتصادی است، مظلومیت فرهنگ از ابتدای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کاملا مشهود است.


نعلبندی ادامه داد: مردم باید در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا به برنامه کاندیداها توجه کنند، باید نام کسانی را  برگه‌های رأی نوشت که جامع‌نگر باشند و تنها برای جلب آرای ملت به ضعف‌های اقتصادی و گرانی‌های اخیر اکتفا نکنند.


وی با تأکید بر این‌که تنها داشتن برنامه و عملی کردن آن می‌تواند به ما و کشورمان کمک کند، تصریح کرد: فرقی نمی‌کند؛ چه انتخابات ریاست جمهوری و چه شورای اسلامی شهر و روستا، همه کاندیداها باید برنامه داشته باشند و سعی کنند، برنامه هایشان را به مردم عرضه کنند، تا مردم میزان و محکی برای سنجش داشته باشند.


این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: متأسفانه در گیر و دار تبلیغات سیاسی و سیاست بازی برخی نامزدهای انتخاباتی، فرهنگ بار دیگر مورد غفلت واقع شده است، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر مهندسی فرهنگی در کشور و توجه به سبک زندگی اسلامی تأکید و سفارش داشته اند.


نعلبندی در پایان افزود: به یقین این انتخابات نیز به لطف الهی با حضور پرشور ملت عزیز و قهرمان ایران به فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و همچنین تجدید بیعتی دوباره با رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل خواهد شد./935/ت302/س

ارسال نظرات