۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۶۹۴۳۴
امام جمعه سمنان:

مباحث فرهنگ دینی در اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری کمرنگ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی با انتقاد از کمرنگ بودن مباحث فرهنگی به خصوص فرهنگ دینی در سخنرانی ها و اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری گفت: نامزدهای انتخابات باید بدون هراس از عواقب این اظهار نظرها، دیدگاه دولت احتمالی خود را در خصوص شبیخون فرهنگی تبیین کنند.
شاهچراغي، امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز سمنان با قدردانی از فعالیت انتخاباتی صدا و سیما، گفت: صدا و سیما با فراهم آوردن زمینه و فرصت مناسب تبلیغ برای نامزدهای ریاست جمهوری از صرف بسیاری از هزینه های تبلیغاتی، اسراف جلوگیری کرد.

 

نامزدها سیاه نمایی نکنند

 

وی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نباید از این فرصت سوء استفاده شود و مطالبی بیان شود که باعث سیاه نمایی درباره وضعیت کشور و سبب شادی دشمنان شود.


خطیب جمعه سمنان تاکید کرد: مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی به آنهایی که از این فرصت برای ناکارآمد نشان دادن مملکت و جمهوری اسلامی سوء استفاده کنند رأی نخواهند داد.


نامزدها دیدگاه های خود درباره تهاجم فرهنگی و بدحجابی را تبیین کنند

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی با انتقاد از کم رنگ بودن مباحث فرهنگی و به خصوص فرهنگ دینی در سخنرانی ها و اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری گفت: نامزدهای انتخابات باید بدون هراس از عواقب این اظهار نظرها، دیدگاه و رویکرد دولت احتمالی خود را در خصوص شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و مسأله بدحجابی و مظاهر خلاف عرف و اخلاق جامعه به مردم تبیین کنند.


اقتصاد بدون فرهنگ متعالی اسلام بی فایده است


نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، اقتصاد را یکی از مقوله های مهم فعلی جامعه دانست و در عین حال تصریح کرد: اقتصادی که از فرهنگ متعالی اسلام و دین بی بهره باشد بی فایده است و نتیجه آن یک اقتصاد سعودی است که الان با پول به سوریه تروریست می فرستد.


حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توصیه های امام خمینی(ره) درباره انتخابات و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای گفت: ایشان شرکت در انتخابات را از تکالیف اسلامی و واجبات شرعی می دانستند.


قیام 15 خردا نشانه اعتقاد قلبی مردم به ولی فقیه است

 

وی با گرامی‌داشت سالروز قیام 15 خرداد خاطر نشان کرد: حق گویی امام خمینی(ره) در سال‌های دهه 40 سبب به ثمر نشستن انقلاب بزرگ اسلامی در ایران شد و این واقعه تاریخی ریشه به وجود آمدن انقلاب اسلامی است و نشانه اعتقاد قلبی مردم به ولی فقیه است چرا که در آن زمان هنوز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت که اصل ولایت فقیه مطرح شده باشد؛ اما مردم با پیروی از امام راحل، راه انقلاب را در پیش گرفتند.


مساله سوریه راه حل نظامی ندارد

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به حوادث سوریه و با بیان اینکه دولت‌های منطقه و بسیاری از سیاستمداران و دخالت کنندگان در مسأله سوریه تازه بعد از دو سال به حرف جمهوری اسلامی ایران رسیده اند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی همواره معتقد بوده و هست که مسأله سوریه راه حل نظامی ندارد./938/پ201/س

ارسال نظرات