۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۹۴۱۹
مبلغ حوزه علمیه:

بازاریان در شرائط تحریم به فکر محرومان باشند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مباحث اجتماعی و تربیت دینی، تحریم های اقتصادی دشمن را همراه با مشکلاتی برای برخی از خانواده‌ها دانست و افزود: بازاریان و فعالان عرصه شبکه توزیع مراقب باشند که از اوضاع کنونی تحریم سوء استفاده نکنند و به فکر محرومان جامعه باشند.
حسيني قمي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، کارشناس مباحث اجتماعی و تربیت دینی، امروز در جمع هیأت رزمندگان اسلام در آستان مقدس سلطان ولی بن موسی الکاظم (ع) راوند کاشان با اشاره به این که جوانان، باید روز خود را با سوره یس و زیارت آل یاسین آغاز کنند، اظهارداشت: ارتباط روزانه با قرآن و دعا، انسان را از شر شیطان رها ساخته و به عنوان انسانی مؤمن خیر او به همه مؤمنان خواهد رسید  و مردم از شر و آزار و اذیت او در امان هستند.
  
وی ماه رجب را مقدمه ماه ضیافت الله دانست و با اشاره به این که خداوند متعال هرشب در ماه رجب فرشته ای دارد که تا سحر فریاد می زند «مردم بیایید، ماه من است رحمت من است، هر چه می خواهید از من بگیرید» گفت: اگر جوابش را دادی و یک شب بیدار شدی و راز و نیاز و مناجاتی داشتی از رحمت الهی نیز بهره مند خواهی شد و بدانید ماه رجب تنها ماه روزه گرفتن نیست بلکه از بالاترین اعمال در این ماه صدقه دادن و استغفار کردن است. 
 
حجت الاسلام حسینی قمی در ادامه ابراز داشت: امام سجاد(ع) در این ماه افزون بر روزه گرفتن به فکر نیازمندان بود و با خریدن گوسفند و قربانی کردن آن، گوشت های قربانی را قطعه قطعه و زمان افطار بین نیازمندان تقسیم می‌کرد و خودش که سنت صدقه دادن را احیا کرده بود با نان و خرمایی روزه خود را افطار می کرد.  
 
کارشناس مباحث اجتماعی و تربیت دینی، تحریم های اقتصادی دشمن را همراه با مشکلاتی برای برخی از خانواده دانست و افزود: در تحریم ها به یکدیگر رحم کنیم و سوء استفاده نکنیم و بازاری ها و فعالان عرصه شبکه توزیع، مواظب باشند از این اوضاع کنونی سوء استفاده نکنند و به فکر محرومان جامعه باشند.
 
حجت الاسلام  حسینی قمی در ادامه با بیان این که بینی شیطان تنها به وسیله نماز به خاک مالیده می شود، گفت: در هیاهوها و غوغاهای زندگی اگر می خواهید مقابل  وسوسه های شیطان بایستید بهترین وسیله توجه به نماز و بخصوص نماز اول وقت است.
 
قابل ذکر است، دعای روح بخش ندبه سراسری هیات رزمندگان اسلام جمعه این هفته در محل حرم  ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند، همراه با نماز صبح و مداحی برگزارشد. /939/پ202/س
ارسال نظرات