۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۶۹۱۹۰
صدای آمریکا؛

سوریه موجب شکاف در اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ لغو تحریم تسلیحاتی نیروهای مخالف حکومت بشاراسد، توسط اتحادیه اروپا باعث نمایان شدن اختلافات درون این اتحادیه شده است.
وزير امور خارجه اتريش

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا در خبری گفت: شورای ملی سوریه، اتحادیه اروپا را به تحویل تسلیحات پیشرفته به مخالفان بشاراسد برای مقابله با ارتش سوریه فراخواند.
گفتنی است تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا دو روز دیگر منقضی شده و انگلیس عملا می تواند از روز شنبه ارسال رسمی تجهیزات نظامی را شروع کند. لندن نیز این حق را برای خود محفوظ نگه داشته و گفته است که در آینده این کمک ها را در اختیار مخالفین قرار می دهد. البته وزیر امور خارجه انگلیس ارسال رسمی تسلیحات را به بعد از مذاکرات ژنو در ماه آینده موکول کرده است.
این در حالی است که لغو تحریم تسلیحاتی نیروهای مخالف حکومت بشاراسد، توسط اتحادیه اروپا باعث نمایان شدن اختلافات درون این اتحادیه شده است.
به گفته شبکه صدای آمریکا؛ اتریش تهدید کرده است چنانچه انگلیس به مخالفان بشاراسد کمک نظامی کند، صلحبانان خود را از بلندی های جولان خارج خواهد کرد.
این اقدام اتریش ادامه ماموریت نیروی سازمان ملل متحد در بلندی های استراتژیک جولان را با تردید روبرو کرده است.

میشائل شپیندل اِگر وزیر امور خارجه اتریش موضع کشورش را اینگونه تشریح می کند: اگر از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سلاح در اختیار اپوزسیون سوریه گذاشته شود، این امر بر ما که سال ها در بلندی های جولان بوده ایم کاملا اثر خواهد گذاشت زیرا دولت بشاراسد، اتریش را به عنوان یک طرف این مناقشه تلقی خواهد کرد. در این صورت تنها راه حل برای ما تجدید نظر در مورد ماموریتمان خواهد بود.
شایان ذکر است صلحبانان سازمان ملل در بلندی های جولان در منطقه حائل بین سوریه و رژیم صهیونیستی، جمعا حدود 1000 نظامی از کشورهای هند، ژاپن، فیلیپین، کرواسی و اتریش می باشد. سهم اتریش 300 نیروی نظامی است.
صدای آمریکا در انتها گفت: تحلیلگران معتقدند خروج اتریش از این منطقه، خلأ بزرگی در بلندی های جولان ایجاد خواهد کرد. وجود این خلأ نیز ممکن است اسرائیل را وسوسه کرده و موجب بزرگ تر شدن ابعاد بحران در خاورمیانه شود./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات