۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۶۸۲۶۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

شورای نگهبان اظهارات رییس جمهور را درباره مشایی نامعتبر می‌داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به رد صلاحیت آقای هاشمی و مشایی در انتخابات گفت: رأی شورای نگهبان حجت است و تمکین و احترام به این رأی فصل‌الخطاب همگان است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، امام جمعه شهرکرد ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی بر ضرورت تبیین فلسفه معاد در جامعه تأکید کرد و گفت: ادله قرآنی بسیاری در اثبات معاد وجود دارد که می‏توان با استناد به این دلایل اصل معاد را به خوبی برای افراد تبیین و باورمندی آن‌ها را به این موضوع تقویت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که انکار معاد در همه دوره‌ها و در میان همه اقوام وجود داشته است، تصریح کرد: هر قومی به یک شکل خاص، ایمان به خدا و باور به معاد را انکار کرده اما امت موسی از هر قوم دیگری لجوج‌تر و بهانه‌تراش بود و به سرنوشت مهلکی دچار شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برهمین اساس ضروری است تا با عبرت‌گیری از سرنوشت این قوم، دست از لجاجت در برابر خدا و ولی او برداریم و در پیشگاه ولیفقیه خاضع باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با تبریک میلاد باسعادت امام علی(ع)، اظهار کرد: عدالت مهم‌ترین میراث ماندگار حکومت آن امام متقین بوده است.

نماینده ولیفقیه در چهارمحال و بختیاری ولایت‌مداری حضرت علی(ع) را نعمت بزرگی برای شیعیان برشمرد و گفت: همواره به این امام بزرگوار تمسک جوییم و از این که شیعه علی(ع) هستیم خدا را شاکریم.

وی همچنین با تسلیت وفات حضرت زینب(س) این بانوی بزرگوار را الگوی والای مقاومت دانست و افزود: این بانوی مکرم درس مقاومت و ایثار را در جامعه اسلامی نهادینه کرد و ضروری است تا در زمان حاضر با الگوگیری از ایشان، مقاومت و پایداری را که یکی از نیازهای ضروری کشور است را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌ها از مردم به عنوان بزرگ‌ترین بازوان ولایت فقیه نام برد و گفت: دشمن افزون بر ولی فقیه، بازوان ولایت که همان مردم، بسیجیان، یاران امام و رهبری و روحانیان با بصیرت هستند را هم هدف قرار داده است.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: همه بایستی در شرایط حساس کنونی به ویژه در زمان برگزاری انتخابات هوشیار باشند تا به فضل الهی نظام جمهوری اسلامی ایران از این شرایط حساس نیز به خوبی عبور کند.

وی با انتقاد از کسانی که گفتمان سازش با غرب را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: سازش با غرب به معنای دست کشیدن از دین و ارزش‌های الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به رد صلاحیت آقای هاشمی و مشایی در انتخابات، افزود: رأی شورای نگهبان حجت است و تمکین و احترام به این رای فصل‌الخطاب همگان است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: کاندیدا شدن آقای هاشمی یک اشتباه بود و کسی جز او نباید تاوان این اشتباه را میپرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که اظهارات رییس جمهور مبنی بر صلاحیت آقای مشایی برای شورای نگهبان معتبر نیست، خاطرنشان کرد: تنها شورای نگهبان است که میتواند صلاحیت کاندیداها را احراز کند.

وی با بیان این که زمینه برای بروز هیچ فتنه‌ای در کشور فراهم نیست، افزود: در سایه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، بصیرت مردم و برنامه‌های مسؤولان هیچ زمینه‌ای برای بروز فتنه در کشور وجود ندارد./9457/پ201/س

ارسال نظرات