۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۶۸۰۲۵
آیت‌الله ایمانی:

کار شورای نگهبان دور از هوا و هوس و با کارشناسی علمی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با بیان این‌که همه باید رأی شورای نگهبان را تمکین کنند، گفت: بار مسؤولیت ریاست جمهوری از دوش عده‌ای که صلاحیتشان احراز نشده برداشته شد و این افراد باید از افراد تأیید شده و در نهایت فرد منتخب حمایت کنند.
آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز آيت الله اسدالله ايماني
آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: در همه مجموعه‌های حکومتی دنیا تشکیلاتی برای ارزیابی شایستگی‌ها و احراز صلاحیت‌ها در انتخابات وجود دارد و در کشور ما نیز طبق قانون اساسی این کار بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.
وی ادامه داد: شورای نگهبان همه مزایای مجموعه‌های اینچنینی در جهان را دارا است و نقایص‌ آنها را ندارد؛ این مجموعه متشکل از حقوقدانان و فقها هستند که هر دو متصف به صفت عدالت هستند یعنی ملکه عدالت در وجود آنها است و بر اساس هوا و هوس رفتار نکرده بلکه با کار کارشناسی علمی و فنی نظر می‌دهند.
امام جمعه شیراز با بیان این‌که دشمنان نمی‌خواهند نظام ما متکی بر آرای مردم و قادر به حل مشکلات خود باشد، ابراز کرد: دشمن می‌خواهد کشور ما وابسته به آنها باشد و قطعا هر امری که منتهی به رشد و بالندگی نظام باشد، برای آنها ناراحت کنده است و آنها به تلخی با آن برخورد می‌کنند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به تخریب‌های دشمنان علیه شورای نگهبان، اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه در انتخابات همیشه موجی از تخریب را نسبت به شورای نگهبان و افراد این مجموعه راه می‌اندازند و متأسفانه بلندگوهای داخلی نیز آنها را همراهی می‌کنند.
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر این‌که دشمنی دشمنان چیز تازه‌ای نیست و همیشه با آن مواجه بوده و هستیم، گفت: دشمنان با هر چیزی که ما را به سمت خوبی، نجات و کمال رهنمون می‌کند مخالف می‌کنند و فرقی نمی‌کند این پیشرفت‌ها در انرژی هسته‌ای، رشد علمی، فنی و یا پیشرفت‌های دفاعی باشد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، ابراز کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه‌ای که قانون اساسی برای آن در نظر گرفته طبعا باید صلاحیت افراد را مورد ارزیابی قرار دهد و احراز کند و معنای احراز صلاحیت این نیست که افرادی که برای مسأله ریاست جمهوری تأیید نشدند آدم‌های فاسق و یا نا کارآمدی هستند.
امام جمعه شیراز با تأکید بر این‌که همه باید رأی شورای نگهبان را تمکین کنند، افزود: شورای نگهبان با ارزیابی دقیق و کار کارشناسی صلاحیت‌ها را بررسی کرده و کسانی که صلاحیتشان برای ریاست جمهوری احراز نشده در کارها و پست‌های دیگر می‌توانند به نظام اسلامی خدمت کنند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری خطاب به کسانی که صلاحیتشان احراز نشده، تأکید کرد: اگر اعتقاد داریم که نظام باید قانون داشته باشد و بدون قانون نمی‌شود حرکت کرد باید به رأی شورای نگهبان تمکین کرد.
وی ادامه داد: بار مسؤولیت ریاست جمهوری از دوش عده‌ای که صلاحیتشان احراز نشده برداشته شد و این افراد باید به مجموعه‌ای که انتخاب شده و در نهایت با منتخب مردم همکاری و همیاری کنند تا جامعه پیشرفت کند.
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر این‌که در همه جای دنیا رقیبان ریاست جمهوری بعد از انتخابات همه امکانات خود را برای فرد منتخب در نظر می‌گیرند، گفت: این راه رشد و بالندگی است و دستورات اسلامی نیز اینچنین است، اما جای تعجب است که در کشور ما مسائل به شکل دیگری دنبال می‌شود./927/ت302/ج
ارسال نظرات