۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۶۷۹۵۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

آیت‌الله جنتی انگیزه‌ای جز رعایت دقیق قانون و موازین شرعی ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کرده است، گفت: همه کسانی که آیت‌الله جنتی را می‌شناسند، می‌دانند که وی جز عمل بر طبق موازین شرعی، قواعد قانونی و رعایت دقیق حقوق کاندیداها هیچ انگیزه‌ دیگری ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمود رجبي
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کرده است، گفت: اعضای شورای نگهبان به ویژه شخص آیت‌الله جنتی شناخته شده و از سابقه دیرینه‌ای برخوردار هستند.
وی بر ضرورت شکرگذاری به درگاه خداوند برای وجود افراد خدمت‌گذار انقلاب تأکید کرد و ابراز داشت: همه کسانی که آیت‌الله جنتی را می‌شناسند، می‌دانند که وی جز عمل بر طبق موازین شرعی، قواعد قانونی و رعایت دقیق حقوق کاندیداها هیچ انگیزه‌ دیگری ندارد.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: آیت‌الله جنتی مورد اعتماد و منصوب امام خمینی(ره) و مورد تأیید رهبری است و بر طبق آن موازینی که در قانون اساسی برای شورای نگهبان آمده عمل می‌کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در جمهوری اسلامی، اظهار کرد: وظایف شواری نگهبان از نظر قانونی تعیین شده و آنچه از این خروجی بیرون می‌آید باید مورد پذیرش آحاد جامعه به ویژه کاندیداهایی که صلاحیت شان احراز نشده و طرفداران آنها باشد؛ اگر کسی به ساز و کارهای قانونی بی توجهی کند هرج و مرج بوجود می‌آید.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی تأکید کرد: آنچه ما شاهد آن هستیم شورای نگهبان طبق وظیفه قانونی خود عمل کرده و آنچه که انجام گرفته به خیر و صلاح جامعه و نظام است و امیدواریم همواره این موضع قاطع شواری نگهبان که طبق ضوابط و قوانین عمل می‌کنند پایدار بماند و خداوند این نعمت را برای ما حفظ کند.
وی با بیان این‌که همه کاندیداها باید تسلیم قانون باشند، خطاب به کسانی که صلاحیت شان احراز نشده، گفت: کاندیداها هم خودشان و هم به طرفداران شان توصیه کنند که به مرّ قانون عمل شود  و در چنین شرایطی که دشمن در صدد سوء استفاده است غفلت نکرده و در زمین دشمن بازی نکنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی بیان داشت: کاندیداهایی که صلاحیت شان احراز نشده باید خشنود باشند که تکلیف از آنها ساقط شده و اقتضای اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی این است که اگر اعتقاد به موازین دینی و روحیه انقلابی دارند به قانون عمل کنند./927/ت302/ج
ارسال نظرات