۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۶۷۳۵۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ پیام تسلیت رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت ارتحال آیت الله زنجانی، برگزاری دوره آموزشی تربیت پژوهشگر در حوزه علمیه خواهران و آغاز سلسله نشست های تحلیل سیاسی مدرسه علمیه اسلام شناسی از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه طی پیامی ضمن تسلیت درگذشت حضرت آیت الله زنجانی، وی را نمونه و سرمشق روشنی برای رهپویان مکتب فقه جعفری دانست.

متن کامل پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی، اندیشمند قرآنی، فقیه پارسا و بصیر مرحوم حضرت آیت ا... سید عزالدین حسینی زنجانی موجب تاسف و تأثر شدید گردید.

 

آن فقیه جلیل القدر و متاله قرآنی که از محضر علماء بزرگی همچون آیت ا... بروجردی، علامه طباطبایی و امام خمینی(قدس سره) استفاده نمود و با برپایی جلسات تفسیر کلام وحی و ارشاد و موعظه مردم به تربیت نفوس مشتاق و تشنه معارف اسلام ناب محمدی(ص) پرداخت و عمر پربرکت خود را در راه تعالی اسلام، تعلیم آموزه های نورانی قرآن، تربیت طلاب و همگامی با علمای اعلام در مبارزات انقلاب اسلامی صرف نمود، نمونه و سرمشق روشنی است برای رهپویان مکتب فقه جعفری.

 

بی شک این ضایعه خلاءی است که جبران آن به آسانی میسر نخواهد بود. که «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدّها شیء».

 

این جانب این مصیبت عظمی را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، بیت معظم له تسلیت گفته از خداوند متعال پاداش صابران را برای بازماندگان، علو درجات و رحمت واسعه اش را برای آن عزیز مسئلت می نمایم.

 

برگزاری دوره آموزشی تربیت پژوهشگر در حوزه علمیه خواهران مشهد

این دوره که با ارائه شیوه های تخصصی پژوهش همراه بود، به منظور ارتقای سطح علمی پژوهشی طلاب و اساتید در مدرسه علمیه جامعة الرضویه مشهد برگزار شد.

 

دوره آموزشی تربیت پژوهشگر از روز پنجشنبه به مدت دو روز برگزار شده ودر صورت قبولی شرکت کنندگان در آزمون نهایی و حضور منظم در ساعات آموزشی،  گواهی پایان دوره تعلق می گیرد.

 

این دوره با حضور خانم افشار، مدیر سازماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

جلسه تحلیل سیاسی با موضوع انتخابات در مدرسه علمیه اسلام شناسی برگزار شد

یک کارشناسان مسائل سیاسی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه، اسلام شناسی در مورد موضوعات جهان اسلام و اهمیت انتخابات ایران در این برهه زمانی به ایراد سخن پرداخت.

 

وی با اشاره به سخن فوکویاما در ارائه نظری مبنی بر این که اسلام همچون پرنده ای است که دوبال به نام عاشورا و مهدویت دارد، گفت: در نظر اینان برای از بین بردن اسلام ناب محمدی بایستی در این دو جریان ،عاشورا و مهدویت، تحریف و شبهه وارد کرد.

 

علیپور افزود: این اسلام ستیزی پس از حادثه 11 سپتامبر در آمریکا شدت بیشتری پیدا کرد، دشمنان اسلام سعی کردند با قرار دادن اسلام التقاطی و منحرف در مقابل اسلام ناب محمدی به باورهای مسلمان توهین کنند و آنان را از عرصه خارج سازند و از دین مبین اسلام دلسرد کنند. این اعمال با راه اندازی سایت های فارسی زبان ماهواره ای و شبکه های مجازی بر علیه اسلام شدت یافته است.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: در انتخابات پیش رو باید با توجه به صحبت ولی فقیه برای حضور حداکثری و باور به این حضور حداکثری تلاش کرد چراکه دشمن تلاش می کند با بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور و بزرگ نمایی مشکلات و القای ناامیدی در میان مردم این عرصه حماسی سیاسی مردم ایران را بی رونق کنند.

 

جانباز مشهدی یک قطعه زمین وقف کرد

جانباز مشهدی یک قطعه زمین جهت ساخت مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی وقف کرد.

 

واقف خیر اندیش علی اکبر گلستانی، جانباز 45 درصد سال های دفاع مقدس یک قطعه زمین به مساحت 400 متر مربع به ارزش بیش از سه میلیارد ریال در مشهد جهت ساخت مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی وقف کرد.

 

لازم به ذکر است ساخت مسجد توسط فرزند بزرگ واقف به عنوان متولی آغاز شده است./930/د101/ش 

ارسال نظرات