۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۶۶۵۵۷

نخستین نشست ستاد نماز جمعه شهرکرد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست ستاد نماز جمعه شهرکرد، بعد از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نخستین نشست ستاد نماز جمعه شهرکرد، بعدازظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در بخش نخست این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ماه رجب فرصت تبدیل شدن تاریکی گناه به نورانیت بندگی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر مغتنم شمردن ماه رجب، افزود: سربلندی از فراز و نشیب های سیاسی و اجتماعی، نیازمند بندگی کردن و اصلاح درون در این ماه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به جایگاه رفیع نماز جمعه در دین مبین اسلام اشاره کرد و ادامه داد: در عظمت نماز جمعه همین بس که خداوند سوره ای را به این نام بر پیامبر(ص) نازل کردند.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام سید مرتضی احمدی، رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به این که تعداد ستادهای نماز جمعه استان 15 ستاد است، گفت: کسی که خود را مؤمن و تابع پیروی از مکتب دین اسلام می­داند باید نماز جمعه را هم در برنامه هفتگی خود قرار دهد، نمازی که دعوت به آن با جمله «یا ایها الّذین آمنوا» آغاز شده است و با جمله «فاسعوا الی ذکر الله » مردم به اقامه آن ترغیب شده اند.

وی با بیان این که نماز جمعه نمازی است که فرمان ترک داد و ستد را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه از نعمت های بزرگ و ارزشمندی است که با پیدایش دین مبین اسلام،به بشریت ارزانی شد تا در سایه سار آن، هم خالق خویش را پرستش کرده و هم با آگاهی از مسائل دینی و اجتماعی و سیاسی خود، حیاتی پویا را در محیط زندگی خویش فراهم آورد./9457/پ203/غ

ارسال نظرات