۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۶۶۴۸۱
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی صورت گرفت؛

رونمایی از نرم افزار سبک زندگی اسلامی ایرانی

خبرگزاری رسا ـ پرداختن به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی و موضوعاتی چون الگوی مصرف، پوشش، ازدواج، اوقات فراغت، مذهب و تغذیه در آینه آیات و روایات و نگاه اندیشمندان از جمله ویژگی های مهم و نقاط قوت این نرم افزار است.
فرهنگ عمومي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی فردوسی و افتتاحیه کنگره ی ملی شعر از توس تا نیشابور در مشهد گفت: مراسم آیینی و بزرگداشت مفاخر فرهنگی استان نشان دهنده سابقه ی درخشان و کهن این دیار در حوزه فرهنگ و ادب است و باید به نحوی شایسته برگزار شود.

وی افزود: پرداختن به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی و موضوعاتی چون الگوی مصرف، پوشش، ازدواج، اوقات فراغت، مذهب و تغذیه در آینه ی آیات و روایات و نگاه اندیشمندان از جمله ویژگی های مهم و نقاط قوت این نرم افزار است.

محمد حسین فروزان مهر، استاندار خراسان رضوی نیز درادامه با تاکید بر فعال تر شدن هرچه بیشتر انجمن مفاخر فرهنگی استان خاطرنشان کرد:از انجمن مفاخر استان انتظار می رود تا نسبت به تجلیل از بزرگان، علما و مراجع گرانقدری که درقید حیات هستند و ما از نعمت و برکت وجود آنان بهره مند هستیم نیز به طور شایسته ای اقدام نماید.

وی فرهنگ را موضوعی فرابخشی و دارای لایه های زیرین و مشهود برشمرد وافزود: به منظور افزایش اثربخشی و کارآمدی فعالیت ها در این حوزه باید به هر دو لایه به موازات یکدیگر توجه کرد.

فروزان مهر با اشاره به اهمیت نقش شورای فرهنگ عمومی در سیاست گذاری های فرهنگی خاطرنشان کرد: گروه های کاری و کمیته های زیرمجموعه آن باید با برگزاری جلسات کارشناسی و زمینه ی تصمیم سازی موارد را برای تصویب نهایی به شورا ارایه دهند.

استاندار خراسان رضوی گفت: بایستی از ظرفیت نخبگان، صاحب نظران، اندیشمندان، فرهیختگان و نمایندگان اصحاب رسانه در کمیته ها و کارگروه های ذیل شورای فرهنگ عمومی در راستای تحول در گردش کار این شورا استفاده شود./934/پ202/ل

 

ارسال نظرات