۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۶۴۲۵
نماینده خبرگان رهبری:

احداث پروژه‌های فرهنگی نیازمند استراتژی فرهنگی است

خبرگزای رسا ـ ‌امام جمعه مراغه گفت: اگر برنامه ریزی مناسب و استراتژی فرهنگی دقیق در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نداشته باشیم، به یقین احداث ده‌ها ساختمان و فرهنگسرا نیز نخواهد توانست هجمه عقیدتی دشمنان را خنثی کند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم بهره برداری از فرهنگسرای الغدیر مراغه با تأکید بر این‌که فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی برای تعالی و ترویج فرهنگ دینی در جامعه ضروری است، اظهار داشت: افزون بر زیرساخت های فیزیکی بایستی از استادان و مربیان مهذب و متعهد در چنین اماکنی استفاده شود.


وی با تأکید بر این‌که فرهنگ سازی در جامعه تنها وابسته به ایجاد فضا و ساختمان نیست، خاطرنشان کرد: اگر برنامه ریزی مناسب و استراتژی فرهنگی دقیق در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نداشته باشیم، به یقین احداث ده‌ها ساختمان و فرهنگسرا نیز نخواهد توانست هجمه عقیدتی دشمنان را خنثی کند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که نیازمند بهره‌مندی از نخبگان دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در فرهنگسراهای کشور هستیم، گفت: ایجاد مراکز فرهنگی و فرهنگسراها در نقاط مختلف شهر موجب فرهنگ سازی، ارتقای فرهنگی و اجتماعی و ترویج فرهنگ شهری و شهروندی می شود.


وی احداث فرهنگسرای الغدیر و برگزاری دوره های مختلف فرهنگی و اجتماعی را سبب ارتقای سطح فرهنگی منطقه دانست و افزود: آموزش مهارت های اجتماعی، فرهنگی و هنری برای جوانان در مناطق مختلف شهری و زمینه سازی برای حضور فعال آنان در عرصه های فرهنگی از اهداف متعالی این مراکز و فرهنگسراها بوده و باید به این امر توجه بیشتری شود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: دشمنان اسلام امروز از هر راهی برای براندازی انقلاب اسلامی ایران وارد میدان شده اند و در دو جبهه نظامی و سیاسی به دنبال تحقق اهداف شوم خود هستند.


وی با بیان این‌که جبهه نظامی دشمنان علیه نظام اسلامی در سوریه جریان دارد، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی این بار پس از شکست های متعدد تروریست های سوری مجبور به حمله هوایی به این کشور شد، این در حالی است که بسیاری از کشورهای عربی با وجود ادعای حس ناسیونالیسی عربی و اسلامی در برابر این تجاوز سکوت کرده اند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و در سکوت کامل کشورهای عربی به سوریه حمله کرد، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی و تسلیحاتی از القاعده، از اقدامات و جنایت های آنها پشتیبانی می کنند، امیدواریم با همراهی ملت و ارتش سوریه این بحران از طریق دیپلماسی سیاسی حل شود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی همچنین تخریب مرقد صحابی پیامبر و حضرت علی(ع) در سوریه از سوی سلفی ها را محکوم کرد و اظهار داشت: این اقدام نابخردانه، ضددینی و متحجرانه که با هدف تفرقه میان شیعه و سنی صورت گرفته است، قلوب عموم مسلمین جهان را آرزده کرده است، به یقین این گروه افراطی با چنین تفکری اگر می توانست مرقد پیامبر اسلام(ص) را نیز تخریب می کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات