۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۶۶۲۶۴
مبلغ و کارشناس حوزوی:

ماه رجب بهترین فرصت برای بخشش گناهان است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ و کارشناس حوزوی با اشاره به برکات و ویژگی‌های ماه مبارک رجب و با تبیین این نکته که در زندگی انسان لحظه‌هایی برای در معرض رحمت خدا قرار گرفتن وجود داد، ماه رجب را بهترین فرصت برای آمرزش‌خواهی و بخشیدن گناهان دانست.
حجت الاسلام علي ثمري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی ثمری، مبلغ و کارشناس حوزوی، شنبه شب در مراسم جشن میلاد امام محمدباقر(ع) که در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: در دوران زندگی انسان تکه‌هایی آسمانی و ملکوتی وجود دارد، اگر کسی خود را در این لحظه‌ها خود را در مسیر رحمت حضرت حق قرار دهد، خداوند مسیر وجود او را نورانی می‌کند که ماه رجب یکی از این لحظات است.

وی با بیان این‌که ماه رجب ماه خداوند است،‌ اظهار کرد: در ماه رجب بهانه‌ای برای بخشش گناهان به وجود می‌آید، توجه و عبادات در ماه مبارک رجب ویژه است و اگر کسی بتواند از ماه رجب به خوبی استفاده کند، توفیق درک دو ماه بزرگ دیگر یعنی شبعان و رمضان را تحصیل کند.

مبلغ و کارشناس حوزوی افزود: رجب نام نهری است در بهشت که پیامبر(ص) فرمودند از عسل شیرین‌تر و از شیر سفید‌تر است، معنای دیگر رجب بارش سیل‌آسا است و این نام‌گذاری به این دلیل است که بخشش سیل‌آسای رحمت الهی در آن اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به توفیق کسانی که این ماه را درک کرده‌اند، ابراز کرد: به هر اندازه که انسان‌ها به این توفیق توجه کنند از برکات و آمرزش‌های بسیاری بهره‌مند می‌شوند، در ماه مبارک رجب ملکی از جانب خداوند برای تمام بندگان فراخوانی دارد.

حجت‌الاسلام ثمری بیان کرد: این ملک از جانب خداوند می‌گویند عاقبت به خیر و رستگار هستند که در این ماه ذکر خداوند را می‌گویند و ماه رجب را به عنوان فصل ویژه‌ بندگی انتخاب می‌کنند و در این ماه به دنبال ساماندهی لغزش‌های میان خود و خداوند هستند.

وی با تأکید بر این‌که امکان لغزش برای همه انسان‌ها هست، بیان کرد: انسان همواره در معرض خطا و گناه است و باید از فرصت‌های مانند ماه رجب برای آشتی با خداوند استفاده کند و خداوند نیز فرموده است هر کس ماه رجب را ماه توبه و ماه انس با بندگی قرار دهد، من نیز همنشین او خواهم شد.

مبلغ و کارشناس حوزوی یکی از بهترین لحظات در این ماه را لحظه‌های عبادت دانست و ابراز کرد: در ماه رجب ادعیه‌ای با مضامین بسیار بالا وارد شده است، در یکی از این ادعیه خداوند با صفاتی همچون سرچشمه بودن برای همه خیرها و بسیار بخشیدن در برابر کم و بخشیدن برای هر کس که از او سؤال کند،‌ وصف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دعای روزانه بعد از نماز در ماه رجب گفته می‌شود که بنده برخی از خوبی‌ها و خیرها را توجه ندارد، اما خداوند با لطف خاص خود آن مسائلی را که به ذهن ما نرسیده است به ما می‌بخشد.

حجت‌الاسلام ثمری با تأکید بر این نکته که ماه رجب بهترین فرصت برای معذرت‌خواهی از خداوند است، خاطرنشان کرد: خداوند در این ماه می‌فرماید، این ماه ماه من است و بنده‌ها هم بندگان خداوند است و بخشش نیز از آن خداوند است و خداوند هر که را بخواهد می‌بخشد.

وی اظهار کرد: دعا وسیله و سلاح غلبه مؤمن بر مشکلات است و دعا مغز عبادت است و یکی از مصادیق آیه «ادعونی استجب لکم» در ماه رجب اتفاق می‌افتد و خداوند در ماه رجب به بندگان هدایا و عطایی را نیز می‌بخشد./914/پ202/پ

ارسال نظرات