۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۶۳۶۵۴
چمران:

سپردن کارهای مردم به خودشان از اهداف تشکیل شوراها است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف امام خمینی(ره) از صدور فرمان تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا این بود که کارهای مردم به دست خودشان انجام شود.
مهندس مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی، با اشاره به نهم اردیبهشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها، گفت: هدف امام خمینی(ره) از این فرمان این بود که کارهای مردم به دست خودشان انجام شود.
وی انجام درست فرامین و خواسته‌های امام راحل را سبب حل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: اگر خواسته‌های ایشان به خوبی اجرا می‌شد مشکلات شوراها کمتر بود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که جنگ تحمیلی وقفه‌ای در تشکیل شوراها ایجاد کرد، براز کرد: از همین رو دوره نخست شوراها در سال 78 و دوره دوم نیز با شکل و صورتی دیگر در سال 82 کار خود را آغاز کرد.
چمران با اشاره به این‌که دوره کنونی دوره سوم شوراهای اسلامی شهر است، اظهار کرد: دوره سوم روزهای پایانی خود را طی می‌کند و دوره چهارم نیز از شهریور ماه سال جاری کارخود را آغاز خواهد کرد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: امیدواریم در دوره‌ آینده شوراها با ترکیبی بهتر توانمندتر و مخلص‌تر کار خود را ادامه دهد چون معتقدیم اگر خدمت به مردم با نیت خالص صورت گیرد کاری الهی است.
وی با بیان این‌که شورای اسلامی شهر و روستا 110 هزار عضو در کشور دارد، گفت: شوراها زمینه ساز و بستر ساز حرکت شهرداران و دهیاران هستند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران برنامه ریزی، نظارت و تدوین و تصویب قوانین مناسب برای شهرها را از جمله کارهای شوراهای اسلامی شهر دانست و گفت: نظارت بر کار شهرداران، انتخاب، حمایت و پشتیبانی از آنها نیز از دیگر کارهای شوراهای اسلامی شهرها است.
چمران با اشاره به نقش تأثیرگذار شوراهای اسلامی شهر، اظهار کرد: اگر شوراها از شهرداری‌ها حمایت نکنند شهرداری به تنهایی نمی تواند مشکلات مردم را حل کند.
وی از دیگر اقدامات مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا را ارائه طرح و لوایح به مجلس و دولت خواند و گفت: مشکلات فرهنگی، مالی، اداری و قانونی از مشکلات شورهای اسلامی است و سعی ما این است که در شورای عالی استان‌ها که می‌تواند به مجلس و دولت طرح و لایحه ارائه کند تا آنها در مسیر اصلاح کار شوراها و شهرداری‌ها گام‌هایی بردارند.
چمران در ادامه دیدار به مراجع و علما را ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت: دیدارهای امروز اعضای شورای اسلامی شهر به منظور بهره‌مندی از نظرات بزرگان و استفاده از فضای معنوی شهر مقدس صورت گرفته است./927/پ202/پ
ارسال نظرات