۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۶۳۳۴۹
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم هبری در دانشگاه‌ها:

باید دید کدام کاندیدا توانایی ایستادگی در برابر نظام سلطه را دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت حضور همه جریانات سیاسی معتقد به نظام در انتخابات، رعایت انصاف در قضاوت‌ها و تحلیل‌ها و اخلاق محوری تأکید کرد و اظهار داشت: کاندیداها باید مسائل مالی خود را شفاف کنند و بگویند که منابع مالی تبلیغاتشان از کجا تأمین می‌شود.
محمديان رييس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز پنچ شنبه پنجم اردیبشهت ماه در چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با ابراز تأسف از تعطیلی دانشگاه‌ها در هنگام انتخابات گفت: جای گلایه از مسؤولان آموزش عالی وجود دارد که چرا در هنگام انتخابات دانشگاه‌ها تعطیل است.

وی با بیان این‌که در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی پنج انتخابات برگزار شد و از آن روز به بعد هیچ انتخاباتی حتی یک روز از تاریخ مقررش به تأخیر نیفتاده است عنوان داشت: این مطلب نشان دهنده اهتمام نظام به مشارکت عمومی مردم و تحقق مردم سالاری دینی است.

حجت‌الاسلام محمدیان با تأکید بر این‌که در انتخابات از دانشگاهیان انتظار دیگری وجود دارد که مهم‌ترین آنها این است که به شاخص‌ها بیشتر از اشخاص توجه داشته باشند بیان داشت: درست است که در نهایت اشخاص خود را در معرض انتخاب قرار می دهند اما شاخص‌های انتخاب مهم است و ممکن است در بین مردم عادی این انتظار را آن‌چنان نتوان پررنگ کرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این‌که امیرمؤمنان(ع) در جنگ جمل فرمودند ابتدا حق و سپس افراد را بشناس عنوان داشت: در نظام جمهوری اسلامی یکی از ملاک‌های اصلی برای ریاست جمهوری باور به حکومت دینی و مبانی اصلی نظام اسلامی است که البته هیچ کس در کشور به صراحت حکومت دینی را نفی نمی‌کند و مهم این است که از جهت اعتقادی، مبانی حکومت دینی را پذیرفته باشد زیرا همیشه افرادی در لباس دین وارد می‌شوند و بیشترین ضربه را به دین می‌زنند.

وی با تأکید بر این‌که کسانی که اعتقادی به مبانی حکومت دینی ندارند نباید در این میدان وارد شوند گفت: تولی و پذیرش ولایت از جمله شاخصه‌هایی است که رییس جمهور باید داشته باشد و مهم‌تر از آن تبری است که مفهوم امروزی آن مقاومت در برابر طاغوت، ظالمین، مستکبرین و مقاومت در برابر نظام سلطه است.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به این‌که نقطه مقابل تبری تسلیم شدن در برابر فشارهای نظام سلطه و وادادگی به آنها است، ابراز داشت: در قرآن 89 آیه تحت عنوان «یا ایها الذین امنوا» آمده است که 10 مورد از آن به صراحت دستور برائت از طاغوت‌ها را بیان کرده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تبری را راز عزت و کلید پیروزی مسلمانان دانست و اظهار داشت: باید ببینیم کدام کاندیدا توانایی ایستادگی در برابر نظام سلطه را دارد و آیا اصلا معتقد به آن هست یا خیر، زیرا برخی می‌گویند باید تنش زدایی کنیم که باید گفت جمهوری اسلامی ایران چه زمانی به دنبال ایجاد تنش بوده است؟

وی بر ضرورت حضور همه جریانات سیاسی معتقد به نظام در انتخابات، رعایت انصاف در قضاوت‌ها و تحلیل‌ها و اخلاق محوری تأکید کرد و اظهار داشت: کاندیداها باید مسائل مالی خود را شفاف کنند و بگویند منابع مالی تبلیغاتشان از کجا تأمین می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این‌که کشور را با نگاه خاص و شخصی نمی‌توان اداره کرد اظهار داشت: اعتقاد به خردجمعی از جمله شاخصه‌های رییس جمهور از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

 رییس نهاد نمایندگی مقام معظم هبری در دانشگاه‌ها قدرت تدبیر را از دیگر شاخصه‌های رییس جمهور از دیدگاه مقام معظم رهبری دانست و گفت: ممکن است شخصی ولایی باشد اما قدرت تدبیر نداشته باشد درحالی‌که اداره کشوری با این تلاطم‌ها به قدرت تدبیر نیاز دارد./956/پ202/ع

ارسال نظرات