۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۶۳۲۸۷
چمران:

شوراها می‌توانند در تحقق بخشیدن به حماسه اقتصادی مؤثر باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این‌که باید سنت قناعت را احیا و فرهنگ ارزش‌گذاری به کسانی که به دنبال مد، مدگرایی و اشرافی‌گری نیستند را زنده کنیم اظهار داشت: روحانیان می‌توانند از منابر استفاده کرده و مردم را با آیات و روایات در این زمینه آشنا کنند.
مهندس مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران عصر روز چهارشنبه چهارم اردیبشهت‎ماه در همایش نقش شوراها در تحقق حماسه که در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) تهران برگزار شد گفت: برای تحقق یک حماسه نیاز به حضور همه مردم است و حماسه شدن دفاع‌مقدس به‌دلیل حضور همه مردم بود به‌طوری‌که استاد دانشگاه در جنگ برای مسائل علمی و پزشک برای مداوا تلاش می‌کرد و انگشت رزمنده هم ماشه را می‌چکاند و آنها هم که در شهر بودند، به‌گونه‌ای در این حماسه بزرگ شرکت داشتند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌‌که مقدمات حماسه اقتصادی در دولت و مجلس چیده می‌شود گفت: دولت به مجلس لایحه می‌دهد و نمایندگان مجلس هم تصمیمات کلان می‌گیرند اما در شهرها، روستاها و محلات کسانی تصمیم می‌گیرند که نمایندگان محلی شما هستند و شوراها می‌توانند در تحقق بخشیدن به حماسه اقتصادی مؤثر باشند.

چمران با بیان این‌که در اقتصاد دو بخش تولید و مصرف را داریم ابراز داشت: تولید باید افزایش و ارتقاء پیدا کند و همچنین کمیت و کیفیت بالا برود که بحث حمایت از تولید را مقام معظم رهبری در سال گذشته مطرح فرمودند اما فکر نمی‌کنم آن‌چنان حمایتی کرده باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این مطلب اظهار داشت: مردم و مسؤولان باید تلاش کنند تا کیفیت محصولات بالا برود و اگر کیفیت آنها از نمونه خارجی کمتر هم باشد از آن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر این‌که باید سنت قناعت را احیا و فرهنگ ارزش‌گذاری به کسانی که به دنبال مد، مدگرایی و اشرافی‌گری نیستند را زنده کنیم اظهار داشت: روحانیان می‌توانند از منابر استفاده کرده و مردم را با آیات و روایات در این زمینه آشنا کنند.

چمران مصرف بهینه را به‌معنای درست مصرف کردن دانست و با اشاره به اهمیت آن عنوان داشت: معتقد هستیم که دولت‌های آینده حتما باید سرمایه‌گذاری‌های علمی و عملی داشته باشند، چرا باید گندم را وارد کنیم؟ مگر به خودکفایی گندم نرسیده بودیم؟ درست است که ما را محاصره کرده‌اند اما دنیای بازی داریم که همه باید از یکدیگر استفاده کنند و شوراها آماده هستند که در این زمینه با دولت‌ها که می‌خواهند در این زمینه تلاش کنند، همکاری داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که من در حدود چندسال مسؤولیت خدمات علمی نظامی را در ستاد کل نیروهای مسلح و نخست وزیری داشتم و در جبهه‌ها هم روی این قضیه کار کردیم، گفت: در شش ماه نخست جنگ شهید دکتر چمران با همکاری عده‌ای که من هم به‌عنوان یک کارگر در خدمتش بودم، یک زیردریایی ساخت و به آب انداخت و آن زیردریایی قوس کرده و سالم بالا آمد و هم‌اکنون هم در موزه دفاع مقدس موجود است.

وی با تأکید بر این‌که در شهرداری‌ها باید از زیاده‌روی دقیقا پرهیز کنیم و موظف هستیم تا حداکثر صرفه جویی را انجام بدهیم اظهار داشت: ما گفتیم در جلسات شوراها از پشت کاغذها استفاده شود و شیرینی و میوه ممنوع است و اگر کسی می‌خواهد با پول خودش تهیه کند تا بودجه شوراها فقط صرف برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و ساخت و ساز شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که شوراها در خدمت برق، آب، بهداشت، آموزش و بخش‌های دیگر شهر هستند عنوان داشت: شوراها فقط در خدمت شهرداری و دولت نیستند بلکه در خدمت نظام هم هستند./956/پ202/ص 

ارسال نظرات