۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۱۹۶۴
آیت الله نوری همدانی:

ایران هراسی توطئه استکبار است/ پاسخ مناسبی به زیاده گویی‌های قطر داده شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سیاست های ضد ایرانی کشور قطر، ایران هراسی و شیعه هراسی را توطئه استکبار جهانی دانست و ‌تاکید کرد که باید پاسخ شایسته و مناسبی به زیاده گویی های دولتمردان این کشور کوچک عربی داده شود.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان تربیت معلم اراک و کارکنان وزارت دفاع، در تبیین شخصیت والای حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: بزرگ ترین درسی که آن حضرت به ما می دهد این است که اگر انحرافی بوجود آمد ساکت ننشینیم و حتی تا پای جان در مقابل آن بایستیم.


وی افزود: اسلام به ما آموخته از کنار جریانات تاریخی به سادگی عبور نکنیم و با ریشه یابی و ارزیابی حوادث از آنها درس بگیریم؛ با بررسی ماجرای غدیر و سقیفه بنی ساعده در کنار یکدیگر درس های فراوانی به دست می آید که می توان از آن ها برای اثبات حقانیت امیرالمؤمنین(ع) استفاده کرد.


این مرجع تقلید جریان غدیر را مسأله رهبری جامعه مسلمین در امتداد جریان نبوت دانست و گفت: خداوند در سوره مائده خطاب به پیامبر(ص) می فرماید از جانب ما مأموری آنچه را که درباره امامت و رهبری مسلمانان به تو نازل کرده ایم به مردم برسانی و اگر این کار را نکنی رسالتت به انجام نمی رسد.


حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه«الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا» ابراز داشت: این آیات نشان می دهد هدایت و حکومت بعد از پیامبر(ص) باید در دست امام معصوم(ع) باشد، اما با جریان سقیفه انحراف بوجود آمد؛ کودتاچیان جمع شدند و نگذاشتند امیرالمؤمنین(ع) به خلافت برسد و کم کم مسلمانان دچار انحطاط و عقب افتادگی شدند.


وی جریان غدیر را برنامه ای برای کل بشریت دانست و گفت: غدیر نوع حکومت مورد رضایت خداوند را معرفی می کند یعنی پس از پیامبر(ص) امام معصوم و در زمان غیبت ایشان جانشینی که دارای شرایط رهبری باشد می تواند بر مردم حکومت کند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که رسول اکرم(ص) در پنج جای مختلف حدیث ثقلین را مطرح فرموده اند، افزود: با همه این تأکیدات بار دیگر در اواخر عمر شریف شان به اطرافیان فرمودند قلم و کاغذی بیاورید مطلبی بنویسم تا پس از من دچار گمراهی نشوید، کسانی که نمی خواستند علی(ع) به حکومت برسد گفتند پیامبر(ص) تب کرده و حالش خوب نیست و جلوی این کار را گرفتند.


حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در دفاع از حضرت علی(ع) و در برابر این انحراف قیام کرد؛ آن حضرت خطبه ای با فصاحت و بلاغت قرائت فرمود و حجت را بر همه تمام کرد.


وی در بخش دیگر سخنان خود بار دیگر با اعتراض نسبت به نشست 16 کشور عربی در قطر، گفت: آمریکا، صهیونیست و اتحادیه اروپا با ایران هراسی و شیعه هراسی چنان ذهن این کشورها را استحاله کرده که برخی از آنها می گویند تا زمانی که ایران وجود دارد این منطقه روی آرامش را به خود نخواهد دید؛ ما باید فکری کنیم تا بهترین پاسخ را به این اهانت ها دهیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات