۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۶۱۴۷۴
رییس مجمع نمایندگان خوزستان:

اجرای فاز دوم هدفمندی تورم را به بیش از 45 درصد می رساند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بسیار سخت است، ابراز داشت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قیمت حامل های انرژی چهار برابر خواهد شد و تورم را در کشور بسیار افزایش می دهد.
جليلي ، رييس مجمع نمايندگان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اسماعیل جلیلی، رییس مجمع نمایندگان خوزستان، شامگاه جمعه بیست و سوم فروردین ماه در دیدار برخی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با ارائه گزارشی از تحویل لایحه بودجه سال 92 از سوی دولت به مجلس، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی با برخی از بندهای بودجه مخالفت کرده و بودجه سال 92 را رد کرده است که باید در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بسیار سخت است، ابراز داشت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قیمت حامل های انرژی چهار برابر خواهد شد و تورم را در کشور بسیار افزایش می دهد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: فاز دوم هدفمندی یارانه ها سبب می شود که تورم و نقدینگی موجود در کشور را به بالای 45 درصد برساند و این بسیار برای جامعه مضر است.

جلیلی به اثرات مثبت و منفی فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره و تصریح کرد: حمایت از تولید ملی، افزایش حقوق کارمندان دولت تا 25 درصد، افزایش مالیات ها از محل جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش وابستگی از نظر دلاری به نفت از اثرات مثبت فاز دوم هدفمندی یارانه ها می باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی به اثرات متفی فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: مهم ترین اثر منفی فاز دوم هدفمندی یارانه ها گرانی قیمت کالاها است که قدرت خرید مردم را متزلزل می کند.

وی اضافه کرد: از نظر کاهش وابستگی دلاری به نفت در مقایسه با سال گذشته که 50 میلیارد دلار می باشد امسال به 30 میلیارد دلار می رسد و از نظر تولید نفت آمار 2 میلیون و 700 هزار بشکه سال گذشته به 1 میلیون و 300 هزار بشکه در سال جدید رکود می کند.

جلیلی با بیان این که کمیسیون بودجه برای قیمت حامل های انرژی پیشنهاداتی را به دولت ارائه کرده است، بیان داشت: پیشنهاد کمیسیون بودجه به دولت این بوده است که آب، نفت کوره، برق، گاز و گازوئیل گران نشوند ولی گاز سی ان جی و بنزین را تا حد معقولی افزایش قیمت دهند که قیمت پیشنهادی کمیسیون برای گاز سی ان جی 300 تومان و برای بنزین سهمیه ای 700 و جهت بنزین آزاد 900 تومان است.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که در زمینه قاچاق انرژی نیز مجلس به دولت پیشنهاداتی داده است، اظهار داشت: احداث ایستگاه های مرزی فروش انرژی در مرزها پیشنهاد مجلس به دولت است که از قاچاق انرژی جلوگیری خواهد کرد.

جلیلی بخش دیگری از سخنانش را به انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا اختصاص داد و گفت: رویکرد نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خوزستان است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با تأکید بر این حماسه سیاسی به منزله ناکامی دشمنان است، تصریح کرد: امیدواریم که تدابیری اندیشیده شود که تا مردم خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها حضوری فعال و آگاهانه داشته باشند./9461/پ202/ج 

ارسال نظرات