۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۶۱۴۴۰
استاد حوزه علمیه آمل:

فرهنگ فاطمی نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تأکید بر این که زهراشناسی در میان آحاد جامعه ترویج شود، گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) به سبب آن که در بندگی به نور نزدیک شده بود همه زیبایی های هستی در وجود ایشان نهادینه شد.
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد الرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد، با بیان این که حضرت فاطمه الزهرا(س) از بانوان خوب و انسان های شایسته ای است که توسل به این بانوی بزرگوار مایه سعادت انسان است، گفت: باید به روح پاک و مطهر حضرت زهرا(س) متصل شویم که برکات شایسته ای را برای انسان خواهد داشت.

 

وی با بیان حقیقت وجود حضرت فاطمه الزهرا(س) و حقیقت معانی «بسم الله الرحمن الرحیم» بیان داشت: این بانوی بزرگوار نور اعظم الهی است که از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار هستند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که زهرا شناسی در میان آحاد جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) به سبب آن که در بندگی به نور نزدیک شده است همه زیبایی های هستی در وجود ایشان نهادینه شد.

 

حجت الاسلام براتی با بیان این که انسان باید هر کاری را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع کند، گفت: وجود، قدرت و حیات انسان از ذات اقدس الهی است که همیشه باید از خداوند منان استعانت کنیم.

 

وی با اشاره به این که رحمت خداوند منان سراسر عالم را در بر گرفته است، بیان داشت: همه ما در سر سفره رحمت حضرت حق حضور داریم که باید شکر خداوند را به جای آوریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که کسانی که به مقامات الهی رسیدند در این راستا تلاش ارزنده ای داشتند، خاطرنشان کرد: اعمال انسان در سرای آخرت همراه انسان است که باید در تلاش باشیم تا اعمال نیکو و صالحی را از خود به جای گذاریم.

 

حجت الاسلام براتی با تاکید بر این که انسان باید از لحظه های عمر خود به گونه ای ارزنده استفاده کند، گفت: باید در تلاش باشیم تا اعمال نیکو از ما باقی بماند که ثمرات آن برای همیشه در انسان ماندگار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید اهل درایت بوده و از نیروی تفکر خود به شکل شایسته و در راستای تقرب به خداوند منان بهره گیرد، بیان داشت: نعمت های ارزنده ای از سوی پروردگار متعال به انسان داده می شود که باید قدر آنها را بدانیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل در پایان گفت: در مجالس عزای حضرت فاطمه الزهرا(س) فرشتگان بال های خود را برای عزاداران فاطمی می گشایند که باید استفاده خوبی را در این ایام داشته باشیم./950/پ202/س

ارسال نظرات