۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۶۱۱۶۷
با دستور وزیر کشور رخ داد؛

آغاز عملیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با استانداران ، فرمانداران و معاونین سیاسی استان‌ها در جریان روند آمادگی شعب انتخاباتی قرار گرفت و دستور شروع انتخابات از طریق سامانه جامع انتخابات را صادر کرد.
انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری رسا، مصطفی محمدنجار، وزیر کشور در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، حضرت زهرا (س) اظهار داشت: وزارت کشور در امتداد برگزاری شکوهمند انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مدت‌ها قبل خود را مهیا و آماده برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان مظهر حماسه سیاسی نموده است.
محمدنجار گفت: امروز به عنوان نخستین گام اجرایی در برگزاری انتخابات شوراها برابر ماده (45) قانون مربوطه و مواد (22 و21) آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دستور شروع انتخابات از طریق سامانه جامع انتخابات برای کلیه فرمانداران و بخشداران صادر گردید.
وزیر کشور گفت: از امروز فرمانداران و بخشداران مکلف هستند ظرف پنج روز به ترتیب نسبت به تشکیل هیأت اجرایی شهرستان و بخش اقدام نمایند و کلیه داوطلبان عزیز می‌توانند از روز بیست‌وششم فروردین‌ماه با مراجعه به بخشداری‌ها یا فرمانداری‌های سراسر کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند و ثبت‌نام به مدت 7 روز و تا تاریخ 1/2/92 ادامه خواهد داشت .
وزیر کشور با بیان این‌که در این دوره از انتخابات شوراها با تلاش همکاران بنده در وزارت کشور و سازمان ثبت‌احوال کشور تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده گفت: به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای داوطلبان و جلوگیری از اتلاف وقت آنان طبق هماهنگی‌های صورت پذیرفته داوطلبان می‌توانند ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت شهری و روستایی مراجعه و پیش‌ثبت‌نام خود را انجام داده و فقط برای تأیید مدارک خود به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مراجعه نمایند و از همان روز ثبت‌نام حدود 15000 دفتر پیشخوان شهری و روستایی آمادگی پیش‌ثبت‌نام را دارند .
وی گفت: ویژگی دیگر استفاده از سامانه جامع انتخابات این است که با بکارگیری آن شاهد سرعت، دقت، شفافیت، کاهش هزینه، قابلیت گزارش‌گیری و ردیابی در تمام سطوح خواهیم بود.
محمدنجار گفت: این سامانه مجهز به امضای الکترونیکی است و تمام مسؤولین ذیربط در امر انتخابات با استفاده از امضاء دیجیتال، اسناد الکترونیکی در سامانه جامع تولید خواهند کرد.
وزیر کشور گفت: برای نیل به این هدف و استفاده از امضاء دیجیتال برای اولین‌بار در سطحی گسترده از یکی از قابلیت‌های متعدد کارت هوشمند ملی استفاده خواهد شد و دستور شروع انتخابات با امضای این کارت صادر شد.
نجار تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران نیز به عنوان اولین گام، اعلام وصول دستور شروع انتخابات را با کارت هوشمند ملی و استفاده از امضای دیجیتال در سامانه جامع انتخابات انجام خواهند داد.
وزیر کشور در پایان گفت: براساس توافقات صورت پذیرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استعلام الکترونیکی مدارک دانشگاهی و معادل آن صورت پذیرفته و انشاءا... در این دوره برای اولین‌بار در کشور از طریق سامانه جامع و ایجاد ارتباط الکترونیکی اصالت کلیه این مدارک استعلام خواهد شد./959/د102/ص ‍

ارسال نظرات