۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۱۱۳۷

آیین بزرگداشت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین بزرگداشت سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، با حضور بهروز افخمی، نادر طالب زاده و مسعود فراستی برگزار شد.
راوي آسماني - شهيد سيد مرتضي آويني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر روز سه‌شنبه بیستم فروردین‌ماه، آیین بزرگداشت سالگرد شهادت، سید مرتضی آوینی با حضور بهروز افخمی، نادر طالب زاده و مسعود فراستی در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.
این آیین با پخش قسمت چهاردهم مجموعه مستند روایت راوی به عنوان پیش برنامه آغاز شد و پس از آن کریم منصوری قاری بین المللی قرآن کریم، آیاتی از قرآن مجید را تلاوت نمود.
پس از آن، کلیپ‌هایی از شهادت سید مرتضی آوینی و منتخبی از آثار وی و نیز کلیپی از مصاحبه با عوامل برنامه شهر آسمانی به کارگردانی شهید سید مرتضی آوینی پخش شد.
در ادامه این آیین، پس از پخش کلیپ کوتاهی از شهید سید مرتضی آوینی پیرامون مستند سازی دفاع مقدس، میزگردی با حضور بهروز افخمی، نادر طالب زاده، مسعود فراستی و وحید جلیلی با موضوع تبیین و بررسی راز ماندگاری شهید آوینی و سبک او انجام شد.
گفتنی است در حاشیه این آیین، نمایشگاهی از آثار هنری خوشنویسی و نگارگری با الهام از کتاب گنجینه‌های آسمانی شهید سید مرتضی آوینی در کنار نمایشگاه آثار مکتوب شهید آوینی و آثاری در خصوص وی و سبک هنری او بر پا بود.
گفتنی است شهید سید مرتضی آوینی هنرمند متعهد کشور در حوزه ساخت مستند با نگاه دینی و در حوزه دفاع مقدس بوده است و نقدهای بسیار جدی به سینما داشته است و در ساخت مستند صاحب سبک است./959/پ202/ص
ارسال نظرات