۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۶۱۱۱۰
عضو جامعه مدرسین:

تحریم ها حربه دشمن برای کمرنگ کردن حضور حماسی مردم است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن برای فاصله انداختن بین نظام و مردم همه راه ها را امتحان کرده و نتیجه نگرفته است، گفت: تحریم ها آخرین حربه دشمنان است که امیدوارند به این وسیله مردم را دلسرد کنند و حضور آنها را در جبهه های حماسه ساز کمرنگ کنند.
موسوي اصفهاني حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مهم ترین دلایل انتخاب شعار امسال را انتخابات ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: در همه جای دنیا این انتخاب از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب چند سال است که در انتخاب شعارها مسائل اقتصادی را محور قرار می دهند، گفت: ایشان در طول این سال ها با الفاظ مختلف به این نکته مهم اشاره داشته اند، بنابراین برای تحقق حماسه اقتصادی باید تلاش حداکثری داشته باشیم.


مدیر حوزه علمیه همدان افزود: دشمن راه های مختلفی را برای جدا کردن مردم از نظام امتحان کرده است؛ آنها با راه اندازی جنگ 8 ساله سعی کردند مردم را مأیوس کنند و بعد از آن دوران با تهاجم فرهنگی به دنبال تضعیف و سقوط نظام بودند اما نتوانستند به این هدف خود برسند.


حجت الاسلام موسوی اصفهانی فشار اقتصادی را حربه اخیر دشمنان برای از پای درآوردن جمهوری اسلامی دانست و گفت: آنها امیدوارند با تداوم تحریم های اخیر مردم را در دراز مدت نسبت به نظام دلسرد کنند تا حضور مردم در جبهه های حماسه ساز کمرنگ شود.


وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بخشی از فشارهای اقتصادی را ناشی از ضعف مدیریت مسؤولان دانست و ابراز داشت: اگر برنامه ریزی خوبی در این زمینه می شد تا این اندازه مردم متحمل فشار اقتصادی نمی شدند؛ اختلاس اخیر یکی از نمونه های ضعف مدیریتی و نظارتی بود، با وجود این که مسؤولان ادعا دارند این موضوع را پیگیری کرده اند اما نتایج آن هنوز به مردم منعکس نشده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان امیدوارند مردم از وضعیت موجود خسته شوند، گفت: بنابراین باید بیشترین دقت را بر روی مسائل اقتصادی داشته باشیم و به این نکته مهم تأکید کنیم.


مدیر حوزه های علمیه همدان پرداختن به مسائل فرهنگی را نیز بسیار مهم دانست و اظهار کرد: این موضوع پس از مسائل سیاسی و اقتصادی در درجه سوم اهمیت قرار دارد که باید به آن نیز توجه داشته باشیم؛ بدحجابی، بی حجابی، بی بندوباری و گناهانی زیادی که جامعه را فراگرفته ممکن است غضب الهی را در پی خود داشته باشد./928/ت302/ج

ارسال نظرات