۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۶۱۰۲۹

پایان نامه « حجاب و عفاف از منظر قرآن و اهل بیت » تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ پایان نامه دانشجویی با عنوان « حجاب و عفاف از منظر قرآن و روایات اهل بیت (ع) » به همت یکی از دانشجویان شهر اردبیل ارائه شد.
عفاف و حجاب

سارا حقی، دبیر انجمن بانوان نخبه و فرهیخته استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل از تدوین و ارائه پایان نامه دانشجویی با عنوان « حجاب و عفاف از منظر قرآن و روایات اهل بیت (ع) » به همت یکی از دانشجویان این شهر خبر داد و گفت: این پایان نامه مورد حمایت امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل قرار می گیرد.

 

وی حمایت از پایان نامه های دینی را راهکاری برای جدب افکار و ایده های مثبت و مؤثر در اجرای طرح های تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از این پایان نامه دانشجویی که نوشته خانم رستمی مزرعه است، با هدف توسعه فعالیت های آموزشی و تعامل و همکاری در ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بوده است.

 

حقی افزود: در این پایان نامه حجاب و عفاف در آیات قرآن و احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای ترویج حجاب، علل بدحجابی و نیز نتایج رعایت حجاب و عدم رعایت حجاب در بحث های جداگانه ای از منظر قرآن و روایات بیان شده است.

 

کارشناس امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از 1290 سؤال، شبهه و احکام دینی بانوان اردبیلی از سوی این واحد پاسخ داده شده است، اظهار داشت: اساتید حوزه علمیه خواهران در واحد پاسخگویی و از طریق ارتباط تلفنی و مشاوره حضوری پاسخگوی نیاز معنوی مخاطبان بوده اند.

 

وی گفت: اغلب سؤالات پاسخ داده شده از سوی این واحد شامل احکام مرتبط با نماز های واجب و مستحبی، انواع سودهای بانکی، احکام مرتبط با محرم و نامحرم، کفاره گناهان، امر به معروف و نهی از منکر، مرجع تقلید، سن تکلیف، حج، نذر، حجاب و عفاف و... بوده است.

 

حقی هدف از فعالیت این واحد را ارتقای سطح آگاهی دینی بانوان و پاسخ به شبهات و سؤالات آنان عنوان کرد و افزود: بانوان علاوه بر تماس تلفنی به صورت حضوری نیز به این واحد مراجعه کرده و مشاوره دینی توسط اساتید مجرب حوزوی در مورد اصول عقاید و مسائل خانوادگی، ارتباط زوجین، تربیت دینی فرزندان و حدود روابط دختر و پسر و... انجام می شود.

 

دبیر انجمن بانوان نخبه و فرهیخته استان اردبیل به زمان فعالیت این واحد اشاره کرد و گفت: واحد پاسخگویی به احکام بانوان همه روزه به جز روزهای تعطیل و جمعه در شش ماهه اول سال از ساعت 10 صبح الی 13 ظهر و در شش ماهه دوم سال از ساعت 9 صبح الی12 ظهر با شماره تلفن 7715147 (0451) با حضور اساتید خانم آماده پاسخگویی به سوالات بانوان است./935/ت302/ب

ارسال نظرات