۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۶۰۷۵۶
از سوی وزیر ارشاد اعلام شد؛

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در حوزه وقف به کشور کویت

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به کویت با وزیر دادگستری، اوقاف و امور دینی این کشور دیدار کرده و در زمینه وقف و حج برای همگرایی و انتقال تجربیات اعلام آمادگی کرد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور شرکت در نمایشگاه شگفتی‌های مشرق زمین به کشور کویت سفر کرد در دیدار با شربده المعو شرجی، وزیر دادگستری ، اوقاف و امور دینی این کشور اظهار داشت: اوقاف در فرهنگ دینی ایرانیان ریشه دارد و به خوبی ساماندهی شده است.

وزیر ارشاد با اشاره به موقوفات فراوان در کشورمان برای انتقال تجربیات در این زمینه به کشور کویت اعلام آمادگی کرد و گفت: تشکیل و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه از جمله تجربیات منحصر به فرد ایران در حوزه موقوفات و ترویج آموزه‌های دینی است.

حسینی افزود: کانون‌های مساجد بستر مناسبی برای تربیت و پرورش هنرمندان دینی است که باعث رونق و اعتلای فرهنگ دینی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عدم رشد کافی هنر دینی را یکی از دلایل دنباله‌روی کشورهای اسلامی از هنر مغرب زمین عنوان کرد و اظهار داشت: محتوای هنر باید متناسب با آموزه های دینی باشد و زمان دنباله‌روی هنر غرب باید پایان یابد.

وی اسلام هراسی و نشان دادن چهره خشن از اسلام را یکی از استراتژی‌های دنیای غرب دانست و تاکید کرد: نیازمند تربیت هنرمندانی هستیم که بتوانند از چهره اسلام با زبان هنر دفاع کنند.

حسینی با بیان این‌که برای مقابله با توطئه‌های دشمنان فهم زبان هنر ضروری است ادامه داد: هنرمندان با بهره گیری از آموزه‌های دینی و مفاهیم قرآنی باید در زمینه تولیدات و خلق آثار  و انتقال به نسل جوان بیش از پیش تلاش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان همچنین افزود: آماده همگرائی در زمینه حج نیز هستیم, حج باید عامل وحدت میان مسلمانان باشد و همگرائی را توسعه دهد.

وی تاکید کرد : باید از حج بعنوان بزرگترین کنگره برای وحدت مسلمانان استفاده کنیم .

در ادامه شربده المعو شرجی، وزیر دادگستری، اوقاف و امور دینی کویت خواستار استفاده از تجربیات ایران در زمینه امور دینی به ویژه وقف شد.

وی بر گسترش و توسعه مناسبات میان دو کشور تاکید کرد و بهره گیری از آموزه های دینی در تولید آثار هنری را خاطر نشان ساخت./959/د102/ص

ارسال نظرات