۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۶۰۶۷۹

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی بزرگترین حماسه سیاسی ملت ایران در سال جاری را شرکت گسترده و آگاهانه در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت امروز در جمع مردم شهرستان هریس با اشاره به تأکید رهبری بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ملت ایران در سال جاری اظهار داشت: مسیر حرکت و جهت گیری های ملت ایران در پیام رهبری کاملا مشخص است.


وی با بیان این‌که رهبر انقلاب با نامگذاری هر سال با عناوین مختلف نقشه سیاسی و اقتصادی کشور را رهنمون می شوند، افزود: این نامگذاری مسیر حرکت و جهت گیری ملت ایران را مشخص می کند و باید همگان خود را برای خلق حماسه و فائق آمدن بر مشکلات در دو جبهه بسیار مهم آماده کنند.


حجت الاسلام احمدی بزرگترین حماسه سیاسی ملت ایران در سال جاری را شرکت گسترده و آگاهانه در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و گفت: حضور و شرکت مردم در انتخابات هم حق و هم تکلیف است، در حقیقت انتخابات در نظام اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است.


امام جمعه هریس با تأکید بر این‌که باید در انتخابات فردی اصلح برای مدیریت عالی کشور انتخاب شود، افزود: چشم جهانیان به انتخابات ایران و چگونگی حضور مردم در این صحنه سیاسی دوخته شده است، فارغ از نتیجه انتخابات، آنچه که مهم و از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرار دارد؛ حضور پرشور ملت است.


مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در بخش دیگری از سخنان خود بزرگترین حماسه اقتصادی ملت ایران در سال جدید را اهمیت به تولید و حمایت از کار و سرمایه ملی دانست و اظهار داشت: داشتن روحیه قناعت و پرهیز از اسراف و استقامت در مقابل تحریم های دشمنان و مایوس کردن نظام سلطه از مهمترین وظایف مردم و مسؤولان در برهه کنونی است.


وی با بیان این‌که دشمنان خود به شکست تحریم های اقتصادی اعتراف دارند، گفت: متضرر اصلی از تحریم ایران، خود غرب است، چراکه ایران با خودکفایی در بسیاری از عرصه ها قادر به تأمین نیازهای داخلی است، افزون بر این‌که چنین شرایطی موجب قطع وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی نیز خواهد شد.


حجت الاسلام احمدی با اشاره به این‌که قطع رابطه با آمریکا در واقع قطع ارتباط استعماری آمریکا با ایران بوده است، گفت: امروز آمریکا از هر راهی وارد می شود تا ایران اسلامی را مجبور به مذاکره مستقیم کند، غافل از این‌که جلب اعتماد ملت ایران بسیار فراتر از آن چیزی است که تصورش را دارند، چراکه ملت جنایات چند دهه گذشته آمریکایی در ایران را فراموش نکرده اند.


 120 گفتمان دینی ویژه ایام فاطمیه در اردبیل


شهرام محمدی، دبیر اجرایی طرح گفتمان دینی تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری 120 جلسه گفتمان دینی ویژه ایام فاطمیه در استان اردبیل خبر داد و گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه جلسات گفتمان دینی وی‍ژه دانش‌آموزان در استان اردبیل برگزار می‌شود.


وی هدف از برگزاری این گفتمان ها را گرامی‌داشت ایام فاطمیه، ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان و شناساندن ابعاد تربیتی و اخلاقی زندگانی ائمه معصومین(ع) به نسل جوان و نوجوان جامعه عنوان کرده و اظهار کرد: ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی سال فرصت مناسبی برای تبلیغ چهره به چهره و پاسخ‌گوئی به شبهات دینی و سئوالات اعتقادی دانش‌آموزان است که در صورت استفاده بهتر از این ظرفیت تبلیغی معلومات دینی و فرهنگی جوانان ارتقاء یافته و آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی کاهش می‌یابد.


دبیر طرح گفتمان‌های دینی اردبیل از برگزاری 120 جلسه گفتمان دینی در ایام فاطمیه در مدارس استان اردبیل خبر داد و افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، گفتمان‌های دینی با موضوع فاطمه‌شناسی، حجاب و عفاف، سیره حضرت زهرا(س)، اخلاق اسلامی، اصول اعتقادی، شبهات دینی، آشنایی با خطبه حضرت زهرا(س)، راه‌های مبارزه با عرفان‌ها و نحله‌های انحرافی ویژه دانش آموزان با حضور اساتید اعزامی از قم برگزار می‌شود.


یادآوری می‌شود که این گفتمان ها از 17 تا 27 فروردین 92 در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود.


سوگواره «شمیم یاس» در تبریز برگزار خواهد شد


سوگواره آیینی و مذهبی شمیم یاس که در سنوات گذشته به فرصتی برای ارادت‌ورزی به بانوی آب و آیینه تبدیل شده بود، در ایام فاطمیه امسال 10 ساله خواهد شد.


سوگواره آیینی و مذهبی شمیم یاس که در 10 سال گذشته از سوی شهرداری تبریز و با هدف ایجاد بستری مناسب برای عزاداری در رثای حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شد، در سالجاری نیز میزبان عزاداران فاطمی تبریز خواهد بود. این آیین در 24 و 25 اردیبهشت‌ماه نیز همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور عزاداران آن حضرت در سالن فتح خیبر برگزار خواهد شد.


مداحی توسط مداحان اهل بیت(ع)، سخنرانی در خصوص سجایای اخلاقی و سیره و سلوک زندگانی ایشان توسط وعاظ برجسته و شناخته شده تبریز و اجرای نمایش فرم شمیم یاس از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این سوگواره خواهد بود.

 

برگزاری دوره نهضت احکام آموزی در ملکان


سلسله کلاس های نهضت احکام آموزی در سطح دبستانهای ابتدائی شهرستان ملکان در سال 91 توسط اساتید مجرب و اعزامی در سطح مدارس مقطع راهنمایی تحصیلی پسرانه شهرستان ملکان برگزار شد.


بنابر این گزارش، هدف از برگزاری این دوره از گفتمان های دینی آشنایی دانش آموزان با مسائلی مانند تقلید، طهارت، احکام غسل، روزه، نماز و همچنین پاسخگویی به شبهات و سؤالات آنها بوده است.


همایش «رهروان یاس نبوی» در زنجان برگزار می‌شود


حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان‌ گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)‌ همایش ‌رهروان یاس نبوی‌ در روز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرهای زنجان، خدابنده و طارم برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که این برنامه ساعت 16 روز یکشنبه، 25 فروردین‌ماه‌ در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: همایش رهروان یاس نبوی که ویژه خواهران است، با دعوت عمومی از بانوان زنجانی برگزار می‌شود.


مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان ادادمه داد: از دیگر برنامه‌هایی که در ایام شهادت حضرت زهرا(س‌) برگزار می‌شود، برپایی دسته عزاداری رأس ساعت 10 صبح روز شهادت آن بزرگوار از مقابل مسجد سید زنجان به‌سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) است.


وی از دیگر مراسم اجرایی در این ایام را برپایی مراسم عزاداری حضرت زهرای مرضیه(س) در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان عنوان کرد و گفت: همچنین مراسم مشابهی در حسینیه اعظم زنجان به‌مدت سه شب با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات