۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۶۰۳۵۸

طرح نوروزی آرامش بهاری در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینکه وقف همواره ماندگار و نام واقف همیشه پاربرجا است، از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه قم خبر داد.
نشست خبري مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم نشست خبري مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم نشست خبري مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، امروز در نشستی خبری که درباره طرح نوروزی آرامش بهاری برگزار می‌شد، به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این طرح و همچنین فعالیت‌های سال 91 اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم پرداخت و از افزایش درآمد 20 درصدی موقوفات این استان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری برای سومین بار است که در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم برگزار می‌شود، گفت: امسال طرح آرامش بهاری در 27 بقعه از جمله امامزادگان موسی مبرقع، علی بن جعفر، جعفر در زواریون، عبدالله قلعه چم، ابراهیم، سیدعلی و جعفر شهید علیهم‌السلام و نیز شیخان، کوه خضر نبی و مسجد حضرت ابوالفضل اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه تجربه موفق و آثار با برکت این طرح را از عوامل برپایی مجدد آن در سال آینده عنوان و با بیان اینکه 300 نفر از عوامل اوقاف این طرح را در قم اجرا می‌کنند، اظهار کرد: 50 روحانی و متخصص امر مشاوره دینی در این طرح حضور دارند و در 10 مکان نیز طرح خیمه معرفت برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: مراسم تحویل سال، سخنرانی، دعا، اسکان زائران، دفتر پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، غرفه عفاف و حجاب و حضور روحانی مستقر از برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری است که از 28 اسفندماه 91 آغاز شده و تا 14 فروردین‌ماه 92 ادامه خواهد داشت و لحظه تحویل سال نیز با حضور علما و متدینان شهر در امامزادگان برگزار می‌شود.

 

ثبت 8 وقف جدید با ارزش 10 میلیارد تومان در سال 91

 

حجت‌الاسلام شوزب شیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال 18 وقف جدید با ارزش بالای 10 میلیارد تومان به ثبت رسیده است، از هزینه کرد 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان برای مساجد استان خبر داد و گفت: امسال 2 میلیارد تومان از دولت برای عمران امامزادگان کمک دریافت شده است.

 

وی همچنین با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری حفظ قرآن کریم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، اظهار کرد: نزدیک به 6 هزار نفر در کلاس‌های حفظ قرآن کریم اوقاف قم مشغول حفظ قرآن کریم هستند که از مهم‌ترین عوامل کسب این رتبه است.

 

وقف همواره ماندگار، نام واقف همیشه پابرجا

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه از افزایش 20 درصدی درآمد موقوفات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به این افزایش، هنوز حق مطلب به درستی ادا نشده، چراکه اماکن وقفی از ابتدا به درستی قیمت‌گذاری نشده‌اند.

 

وی با بیان اینکه وقف همواره ماندگار و نام واقف آن همیشه پابرجار است، گفت: برپایی بیش از 4300 مجلس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از محل موقوفات و اعزام 300 روحانی برای تبلیغ امر دین به مکان‌های دور افتاده نشان می‌دهد که وقف اعتقادی می‌آورد و آثار و برکات بسیاری دارد. /920/پ202/ی

ارسال نظرات