۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۵۹۸۷۳

گسترش برده داری نوین در انگلیس

خبرگزاری رسا _ براساس گزارش مرکز عدالت اجتماعی انگلیس، دولت این کشور نتوانسته از گسترش برده داری نوین در این کشور جلوگیری کند.
گسترش برده برداري نوين در انگليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: یک گزارش تازه می گوید که تلاش های دولت انگلیس برای کنترل قاچاق انسان به ویژه برده داری در این کشور موثر نبوده و باید بازنگری کامل در برنامه ها انجام شود. اما دولت انگلیس می گوید که برنامه هایش هیچ مشکلی ندارد و نتیجه هم داده است.
گفتنی است مرکز عدالت اجتماعی انگلیس در گزارش خود که پس از 18 ماه مطالعه درباره ابعاد مختلف این پدیده تهیه کرده، به این نتیجه رسیده است که ناکامی بخش های مختلف دولتی، انتظامی و مددکاری انگلیس برای جلوگیری از گسترش برده برداری نوین منجر به بهره کشی جنسی، بردگی خانگی و استفاده به عنوان نیروی کار اجباری از قربانیان بزرگسال و خردسال شده است.
مرکز عدالت اجتماعی، یکی از عوامل ناکارمدی دولت انگلیس در برخورد با قاچاق انسان را تعدد بخش های مبارزه با قاچاق در این کشور می داند. در انگلیس 7 بخش برای مبارزه با قاچاق انسان فعال است.


این مرکز در بخشی از گزارش خود، ناآگاهی و عدم آموزش وعدم توجیه مناسب نیروها و سازمان های مرتبط را از جمله دلایل ناکامی انگلیس در مقابله با برده داری نوین و قاچاق انسان خوانده و 80 پیشنهاد را برای تغییر وضعیت موجود ارائه کرده است.
این گزارش همچنین دامنه وسیع استثمار دختران انگلیسی را که در داخل این کشور عمدتا برای بهره برداری جنسی قاچاق می شوند، فاش ساخت. بدتر آنکه حتی پس از نجات برخی از قربانیان ,اقدام لازم برای تامین امنیت آنها صورت نمی گیرد.


در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است،‌ زنان و کودکان تنها قربانیان قاچاق انسان نیستند بلکه از دو هزار و هفتاد و هفت قربانی بالقوه برده داری نوین که مرکز قاچاق انسان در انگلیس در سال دو هزار و یازده شناسایی کرده، چهل درصد آنها مرد بودند.
شبکه بی بی سی اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی دولت انگلیس، در سال گذشته میلادی حدود 1200 نفر قربانی قاچاق انسان شده بودند که مرکز عدالت اجتماعی، ضمن رد آمار دولتی، افراد قربانی قاچان را بسیار بیشتر از آن می داند./9161/خ
 

ارسال نظرات