۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۰۷۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

فقر دینی از عوامل ارتکاب اقدامات تروریستی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی فقر دینی و مذهبی را از عوامل گناه و جنایت در جهان دانست و گفت: فرهنگ دینی و مذهبی در میان جوامع باید افزایش پیدا کند تا جرم و جنایت کمتر شود.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از سپاهیان حفاظت و امنیت انصارالمهدی(عج)، گفت: یکی از رسالت های مهم و اساسی انبیا و اولیای الهی تقویت اعتقادات مردم بوده است.
وی یکی از دلایل مهم ضعف اعتقادات مردم را وجود امور غائب دانست و ابراز کرد: چون خدای متعال غیر محسوس است و مردم پیامبران و ائمه اطهار(ع) را نیز ندیده‌‌اند دچار ضعف اعتقادات می‌شوند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: دیده نشدن دلیل بر عدم وجود نیست و از جهان هستی و آثار آن می‌توان به وجود پروردگار متعال پی برد.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فلسفه وجودی و ارسال انبیای الهی، ‌اظهار کرد: انبیای الهی آمدند تا اعتقادات مردم را نسبت به خدا قوی کرده و آنها را به پیروی از دستورات الهی رهنمون سازند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که رفتار و کردار انسان معتقد رنگ و بوی خدایی می‌گیرد، گفت: انسان باید در قبال نعمت‌های الهی سپاسگذار باشد و در زندگی خود دستورات خدا را انجام دهد.
وی عدم اعتقاد به خدا را سر منشأ همه گناهان و جنایت‌ها خواند و ابراز کرد: این همه اعمال تروریستی در جهان به خاطر بی اعتقادی به خدا است؛ اگر اعتقاد به خدا در میان مردم جهان نهادینه شود شاهد هیچ گونه جنایتی نخواهیم بود.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایاتی، نا امیدی بشر را یکی از عوامل دست زدن به جنایات عنوان کرد و اظهار داشت: امید است که انسان را به زندگی و بندگی خدا امیدوار می‌کند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه فقر دینی و مذهبی را از دیگر عوامل گناه و جنایت در جهان دانست و گفت: فرهنگ دینی و مذهبی در میان جوامع باید افزایش پیدا کند تا جرم و جنایت کمتر شود.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان گفت: باید قدردان نظام اسلامی بود که فرهنگ دینی و مذهبی در آن جریان دارد./927/پ202/ج
ارسال نظرات