۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۵۸۹۳۵
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی:

برای بقای انقلاب به پرورش طلبه نیازمندیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که برای بقای انقلاب به طلبه نیازمندیم گفت: در این راستا باید به توسعه و تقویت حوزه علمیه و تربیت اساتید بزرگ اخلاق بپردازیم.
 حجت الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز، چهاردهم اسفندماه در نشست هم‌اندیشی پذیرش حوزه علمیه استان تهران که در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری برگزار شد با اشاره به آیه «استجیبوا لله و للرسول» گفت: خدا با هدف زنده شدن و حیات انسان‌ها از همه دعوت کرده است و از مردم می‌خواهد که این دعوت را لبیک بگویند.

وی با بیان این‌که خداوند در قران نخبگان و مسؤولان را امانت دار می‌داند گفت: در آیه‌ای دیگر خداوند اعلام می‌کند که اگر نخبگان و سردمداران جنگ نرم به وظایف خود عمل نکنند و کوتاهی کنند خدا را ناراضی کرده‌اند و تهدید شده اند به غضب الهی.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: اگر آمده‌اید که در جنگ نرم و جهاد علمی و مبارزه با خرافات و جهادهای ظاهری برزمید خداوند محبوب می‌دارد کسانی که در راه خدا جانفشانی می‌کنند اما نه به صورت فردی بلکه چنان کنار هم جمع شده اند که گویا بنیان مرصوص هستند.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران با بیان این‌که خدا از مومنین می‌خواهد که نامشان را در لیست انصارالله ثبت کنند گفت: این در تاریخ سابقه دارد، خدا می‌فرماید عیسی بن مریم(ع) پرسید چه کسی هست که ما را یاری کند، حواریون اینجا برنده بودند که آمدند ثبت نام کردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وقتی رهبری پرچمی به دست گرفت و گروهی به عنوان انصار الله او را یاری کردند خداوند وعده داده است که ما مومنین را بر کافرین یاری می‌کنیم و صبح پیروزی را خواهند دید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که امروز دنیا آتش سوزانی برای نابودی شیعه در همه جا مشتعل کرده است و تاکتیک همه جانبه به کار برده‌اند گفت: یکی از تاکتیک‌هایشان طالبان است که یک شاخه اش القاعده شده و شاخه جدیدش النصره است که به خونریزی و وحشی گری می پردازند.

وی با اشاره به سکوت دنیا در قبال کشتار پاکستان و بحرین گفت: این کشتارها نشانگر مظلومیت شیعه است و جرم شیعیان وابستگی به امیرالمومنین (ع) است.

امام جمعه موقت تهران افزود: تنها کشوری که در زیر آسمان، مهر ولایت علوی دارد و از امنیت و اقتدار برخوردار است کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی است دلیل آن خیزش حوزه‌ها و پرچمداری یک فقیه برجسته به عنوان نایب امام زمان (عج) بود.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان این‌که قیام های قبلی به نتیجه نرسید چون از علما به عنوان پل استفاده کردند و علما کاره ای نبودند گفت: اگر دیدید در انقلاب ایران طلاب در روستاها و محلات تهران و حسینیه ها مردم را جمع کردند تا این قیام با این عظمت واقع شد، برای بقایش هم طلبه لازم داریم.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با تاکید بر این‌که ما امروز در این رابطه مواجه با خطر جدی هستیم اظهار داشت: دشمنان متوجه شده اند باید کار فرهنگی بکنند و کمر بسته اند تا دین را از بین ببرند.

وی با اشاره به این‌که برای هر محله‌ای اگر یک طبیب حاذق و مطب نباشد مردم دادشان بلند می شود گفت: برای مقابله با وهابیت و شبکه‌های برانداز و کسانی که ترویج فساد می کنند و برای از بین بردن عفت و حیا تلاش می کنند نیز باید دادمان در بیاید و برای هر محله‌ای یک عالم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که بیش از 300 جلسه انحرافی در تهران دایر است خطاب به مسئولین تربیتی گفت: پرداختن به این مطلب که برای شناسایی و مقابله با اینها جقدر کار شده است و چه تعداد طلبه پرورش یافته است مهم است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که اگر نتوانیم پشتوانه ای برای نظام تامین بکنیم نمی توانیم انتظار مقابله با دشمنان داشته باشیم گفت: مدیران برای مدارس باید خمسی از دانش آموزان را برای امام زمان(عج) تعیین کنند چرا که دشمنان بر اساس محاسبه دقیقی برای ما کمین دارند و اگر بصیرت مردم و بینش دینی آنها را بالا نبریم دشمنان موفق می شوند.

وی با اشاره به فرصت مسؤولیت مسؤولین اجرایی گفت: این فرصت ها قابل تکرار نیست و باید دقت داشت تا رنگ دین به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ندهیم موفق نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که اگر یک عالمی مانند آیت الله مجتهدی تهرانی، آیت الله مجتبی تهرانی و آیت الله خوشوقت داشته باشیم خاطرمان جمع است تصریح کرد: برای مقابله با دشمنان، باید به توسعه حوزه علمیه، تقویت حوزه و تربیت اساتید اخلاق بزرگ دینی بپردازیم، باید چند هزار طلبه داشته باشیم تا در آن چند استاد مانند اینها به وجود بیاید و از این دریا مانند امام خمینی(ره) خارج شود.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به این‌که دشمن از طریق طلاب و ائمه جماعات وهابی وارد شده است گفت: تا در مدارس عالم برجسته نباشد و مساجد ما از علما پر نباشند جان و ناموس و انقلابمان در خطر است، دنیای کفر و استکبار از طریق اسلام آمریکایی و وهابیت در یک شبکه جهانی شیعه را پرس می کند، اگر به داد امام زمان(عج) نرسید و قشون سپاه جنگ نرم فراهم نکنید موفق نخواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که اوایل انقلاب چون فرهنگ متحول شده بود و مردم رنگ دین گرفته بودند ما توانستیم جنگ هشت ساله را با روح ایمان حفظ کنیم و پیروز شویم گفت: این یک هل من ناصر حسینی است، امروز جبهه امام حسین(ع) جبهه دین و حوزه علمیه است، باید کاری کرد که طلاب و حوزه‌های علمیه حداقل در حد اطبا وسعت داشته باشند چون بیماری‌های روحی خطرناکتر از بیماری‌های جسمی است.

وی با بیان این‌که این مسؤولیت فرصتی است که شهدا و امام چشمشان به شماست و امام حسین زمانتان هل من ناصر گفته است گفت: این هم‌اندیشی باید یک قیام حسینی برای تقویت حوزه علمیه از نظر کمی و کیفی باشد.

امام جمعه موقت تهران تعداد طلاب نسبت به نیاز جامعه را مانند قطره ای در برابر دریا دانست و گفت: در همه ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها عطش ارتباط با علما وجود دارد و باید طلاب و روحانیانی تربیت شوند که امکان ارتباط گیری با جوانان و پاسخ گویی به شبهات را داشته باشند.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران با تصریح بر این‌که از همه نظر در حوزه علمیه کمبود داریم گفت: همه مسؤولین باید برای برطرف کردن این کمبودها تلاش کنند.

وی در پایان با اشاره به این‌که اگر امام زمان(عج) یاری داشت در غیبت نمی‌ماند گفت: طلاب نباید در حوزه‌ها بمانند و رسوب کنند بلکه باید از لاک خودشان بیایند بیرون و تبلیغ دین کنند، غربت و غیبت را بیش از این برای امام زمان(عج) نپسندید و توجه داشته باشید نبود عالم در جامعه زیبنده جامعه شیعی نیست./959/پ202/ص

ارسال نظرات