۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۵۸۶۲۲
امام جمعه شهرکرد با اشاره به مشکلات مردم:

اگر مسؤولان استانی کوتاهی کنند به مردم معرفی می‌کنم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از نبود موقعیت اقتصادی مناسب در استان، گفت: نبود راه های ارتباطی مناسب در استان، نبود صنعت و ضعف بسیار زیاد اشتغال زایی استان بسیار محسوس است که لازمه رشد استان توجه همگانی مسؤولان، مردم، وحدت و یکپارچگی است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه بخش گندمان، نماز جمعه را از مهم ترین و مؤثرترین وظایف عبادی و سیاسی دانست و اظهار داشت: نمازگزار جمعه با شنیدن خطبه های نماز جمعه بینش و بصیرت خود را کامل می کند و با اقامه نماز جمعه از خداوند متعال جهت انجام وظایف اخلاقی، سیاسی، عبادی به ویژه تقوا کمک و استعانت می طلبد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که نماز جمعه چراغ راه جامعه است، تصریح کرد: کسی که بتواند در برپایی نماز جمعه نقش آفرین باشد اجری عظیم نزد خداوند متعال دارد و خداوند چنین توفیقاتی را به هر کسی نمی دهد مگر آن که زمینه ای در وجودش ایجاد شده باشد.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: دنبال عظمت کار نباشید و تلاش کنید زمینه های وجودی خود را بشناسید و تقویت کنید تا راه مورد نیاز به سوی کمال را دریابید و بدانید که در این راه اگر قدردان خداوند متعال بودید رستگار می‌شوید و نعمت‌های خداوند نصیبتان می‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مسائل استان افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های بنده در ابتدای ورود به استان چهارمحال و بختیاری، نارسایی ها و کمبودهای استان بوده که همواره به مسؤولان یادآوری کرده ام.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری استان را نیازمند یک جهش فوق العاده دانست و گفت: در استان گام های بسیار بلندی نسبت به گذشته برداشته شده است؛ اما مطلوب مردم نیست و آنچه که اقتضای استان است تحقق نیافته است.

وی با انتقاد از نبود موقعیت اقتصادی مناسب در استان خاطرنشان کرد: نبود راه های ارتباطی مناسب، صنعت و ضعف بسیار زیاد اشتغال زایی استان بسیار محسوس است که لازمه رشد استان توجه همگانی مسؤولان، مردم، وحدت و یکپارچگی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام مهم‌ترین عامل پیشرفت استان را در همدلی، صمیمیت و گذر از منافع شخصی و نگاه به منافع جمعی خواند و ادامه داد: باید از تک‌روی‌ها و برنامه‌ها و اقدامات سلیقه‌ای به شدت پرهیز کرد و همه حول یک محور جمع شویم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نماز جمعه و ائمه جمعه را محور اصلی استان معرفی کرد و گفت: مسؤولان و مردم استان همکاری و همیاری لازم را داشته باشند تا سند توسعه استان و منفعت کلان استان به خوبی دیده شود و بتوان استان را به جایگاه اصلی خود رساند.

اگر مسؤولی کوتاهی کند به صراحت به مردم معرفی خواهم کرد

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: اگر مسؤولی یا فردی بخواهد در امور استان تک‌روی کند در محل نماز جمعه به صراحت از او گلایه خواهم کرد و از این کار ابایی ندارم.

وی بر ضرورت تدوین سند چشم‌انداز این استان تأکید و خاطرنشان کرد: بارها این موضوع را به مسؤولان استان تذکر داده‌ام و انتظار دارم به این امر توجه ویژه‌ای شود.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام زمانی، امام جمعه بخش گندمان، این بخش را از پایه های اصلی و تشکیل دهنده چهار گانه استان عنوان کرد و گفت: با توجه به سابقه ی بیش از 50 ساله بخش گندمان، شهرستان شدن این بخش در اولویت کار مسؤولان استان قرار گیرد.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به مؤثر بودن بخش گندمان در تحولات سیاسی استان، اظهار داشت: سابقه طولانی و استعدادهای فراوان این بخش توجه بیشتر مسؤولان در توزیع عادلانه امکانات به تمام نقاط استان را می طلبد تا به جایگاه اصلی خود دست یابند./9457/پ202/س

ارسال نظرات