۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۵۸۴۳۹
رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی:

علامه جزایری نگین درخشان و مخزن انوار علما و فقهای دیار خوزستان است

خبرگزاری رساـ رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی آثار علمی و فقهی سید نعمت الله جزایری را گنجینه‌ای درخشان در فرهنگ و معارف اسلامی دانست.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شوشتر، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، پیامی به کنگره بزرگداشت علامه سید نعمت‌الله جزایری صادر کرد. 

متن پیام بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
برگزاری همایش محدث کبیر علامه سید نعمت‌الله جزایری فرصت مغتنم و شایسته‌ای است که در آن می‌توان آثار، آراء و اندیشه‌های این عالم برجسته را تبیین و بازخوانی کرد.
علامه سید نعمت‌الله جزایری به عنوان یکی از عالمان بزرگ شیعه متعلق به قرن 11 و 12 هجری قمری و از سرآمدان و اندیشمندان بنام عصر و زمان خود بوده‌اند که از همان ابتدای نوجوانی شفیتگی و علاقه‌ خاصی به فراگیری علوم اسلامی به ویژه فقه آل محمد(ص) و احادیث پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشتند و در ادامه راه با بهره‌مندی از محضر و کلام اساتید بزرگی همچون محقق خوانساری، محقق سبزواری، علامه سیف و به ویژه علامه مجلسی، علوم فقه و حدیث و روایات و سایر علوم رایج آن دوران را فرا گرفتند که نقش مهمی در شکل گیری نبوغ سرشار آن عالم بزرگوار و وارسته داشتند. 
در واقع انس و الفت علامه جزایری با علامه مجلسی باعث شد قدرت و نبوغ علمی و صفای باطن و معنوی و اندیشه‌های متعالی‌اش شکوفا شود. اهتمام فراوان ایشان در انجام مناصب شرعی و تدریس و تربیت شاگردان فراوان و تألیف آثار علمی و فقهی ارزنده به عنوان گنجینه‌ای درخشان در فرهنگ و معارف اسلامی است. توانایی و نبوع سرشار علامه در حالی بود که ایشان در سرما و گرما و سخت‌ترین شرایط حتی در هنگام فوت عزیزان خود هیچ گاه کار علمی را رها نمی‌کرد. آن علامه فرزانه از سر سلسله عالمان فرهیخته و خانواده جلیل‌القدر جزایری است و شاگردان بسیاری تربیت کرد که هر یک در گوشه‌ای و دیاری به هدایت مردم و تدریس علوم اهل بیت پرداختند. 
علامه سید نعمت‌الله جزایری به عنوان نگین درخشان و مخزن انوار علما و فقهای دیار و خطه عالم پرور خوزستان پس از سال‌ها ممارست و مجاهدت در راه بسط و گسترش اندیشه‌های دینی و فقهی به ویژه گسترش تشیع سرانجام در راه مراجعت از زیارت حضرت امام رضا(ع) به دیار رضوان الهی شتافت.
اینجانب با تجلیل از دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان این همایش فاخر و ارزشمند امیدوارم دستاوردهای آن بتواند راهگشای مشتاقان و علاقه‌مندان آثار علامه سید‌نعمت‌الله جزایری باشد. از خداوند متعال توفیق و سلامتی را برای همه شما از درگاه خداوند متعال و در راه حفظ، اشاعه و نشر آثار مفاخر کشور مسألت می‌کنم./9465/پ203/ج
 
ارسال نظرات