۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۵۸۲۳۰
عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

تربیت توحیدی رمز زدودن مشکلات بشری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده تربیت صحیح همراه با اخلاق اسلامی در حوزه ها و دانشگاه ها را به عنوان راه حل مشکلات کنونی جامعه دانست.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در کارگاه آموزشی اخلاق فعالان فرهنگی منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر این‌که اسلام بر پایه اخلاق و توجه به کرامت انسانی بنیان نهاده شده است، اظهار داشت: سیره رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بهترین الگو برای زندگی اخلاق‌محور است.

 

وی با اشاره به آیه 4 سوره قلم خاطرنشان کرد: از موضوعاتى که قرآن مجید آن را به عظمت یاد کرده؛ خوش اخلاقى پیامبر اسلام است، چنان که در این آیه خداوند متعال راجع به اخلاق رسول اکرم(ص) می‌فرماید؛ «وَ إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِیمٍ؛ و حتما تو داراى یک خلق بزرگى هستی».

 

حجت الاسلام حاجی زاده تصریح کرد: اسلام به همان میزان که بر روش و سیره زندگی جامعه برنامه ارائه کرده است، بر مسأله تربیت و اخلاق نیز تأکید دارد، همگان در برابر تربیت توحیدی فرزندان مسؤولیت و رسالت خطیر بر عهده داریم که این حساسیت وظیفه در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها بیش از دیگر نهادها احساس می شود.

 

امام جمعه اهر با بیان این‌که خداوند متعال در قرآن کریم پیامبر را اسوه و الگوی جهانیان معرفی می‌کند، گفت: حضرت محمد(ص) نمونه یک انسان کامل و آراسته به ویژگی‌های والای انسانی بودند و در سیره فردی و اجتماعی خویش به اخلاق توجه خاصی داشتند و در حدیثی هدف از بعثت خود را مکارم اخلاق دانسته اند.

 

وی تربیت صحیح همراه با اخلاق اسلامی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها را به عنوان راه حل مشکلات کنونی جامعه برشمرد و افزود: مربیان امور تربیتی به عنوان پیشگامان مبارزه با تهاجم فرهنگی، در کنار خانواده‌ها و معلمان می‌توانند با آگاه سازی و تربیت دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌ها و امانت در مدارس آنها را برای مقابله با جنگ نرم و استحاله فرهنگی دشمنان آماده کنند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده امور تربیتی را یکی از میراث‌های مهم شهیدان رجایی و باهنر دانست و یادآور شد: نباید از کنار تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی به راحتی عبور کرد، باید با تمسک به سبک زندگی اسلامی خود را با حفظ فرهنگ و هویت اصیل اسلامی ایرانی برای مقابله با تهاجم فرهنگی آماده کنیم.

 

گفتنی است، در این کارگاه موضوعات مختلف اخلاقی از قبیل خدامحوری، توبه، نیت، اخلاص، تقوا، سعه صدر، مسؤولیت پذیری، نظم، مشورت، توکل و مراحل عبودیت درگاه احدیت مطرح شد./935/پ202/س

ارسال نظرات