۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۵۸۲۲۲
صاحب امتیار ماهنامه خیمه:

رسانه ها می توانند مروج سبک زندگی اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ صاحب امتیار ماه‌نامه خیمه گفت: اگر نهی از منکرها تبدیل به عادت شود بهترین اصلاح سبک زندگی در فرد است.
محمدرضا زائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضا زائری، صاحب امتیاز ماهنامه خیمه، در همایش رسانه و سبک زندگی در فرهنگسرای فناوری و رسانه گفت: رسانه تأثیر بسیاری می‌تواند در تغییر سبک زندگی داشته باشد.

وی با بیان این که رفتارها و روش زندگی سال‌ها است که با ارایه پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم از طریق رسانه‌ها به مردم منعکس می‌شود، افزود: گاهی یک پیام تبلیغاتی می‌تواند روش و نگاه افراد جامعه را تغییر دهد و حتی هزینه های زیادی برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد.

صاحب امتیاز ماهنامه خیمه با ارایه مثال‌های مختلف درباره سبک زندگی گفت: سبک زندگی یعنی باورها و نگرش‌های ما که در هر جامعه ای زندگی می‌کنیم و عرف جامعه ، اعتقادات مذهبی آن جامعه است، از این‌رو رسانه ای که در جامعه دینی و معتقد به توحید فعالیت می‌کند باید باورها و نگرش‌های دینی داشته باشد.

حجت‌الاسلام زائری به یکی از اعتقادات مهم و تأثیرگذار در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال هنگامی که ماه رمضان است این میل طبیعی وجود دارد که جهان به سمت عقاید معنوی قوی شود، نا خودآگاه سبک زندگی برای مدتی تغییر می‌کند و گاهی مسیر زندگی را تغییر می‌دهد اگر این نهی از منکرها که در ماه رمضان سفارش زیادی به آن‌ها شده است تبدیل به عادت شود بهترین اصلاح سبک زندگی در فرد است .

وی با بیان این که در سال‌های گذشته متأسفانه رسانه برای حجاب زنان در جامعه و محجبه بودن تعریف صحیحی نداشته است و گاه اهانت کرده است، اظهار داشت: امروز در تلویزیون، کتاب‌های داستانی، تئاترها، زنان با حجاب فقیرترین، بی فرهنگ‌ترین افراد هستند و این در حالی است که در همین برنامه‌ها زنانی که از حجاب مناسبی برخوردار نیستند پزشک، مهندس، فعال جامعه و موفق هستند و به موفقیت می‌رسند و نقش نجات دهنده در فیلم را بازی می‌کنند.

حجت الاسلام زائری بیان داشت: باید سواد رسانه ای مردم را در جامعه بالا برد تا با آسیب‌های رسانه مقابله کرد چرا که مردم با آگاهی بیشتر می‌توانند از آسیب‌هایی که به عنوان مثال فیلم‌های هالیوود دارند مقابله کنند.

وی در پایان گفت: امروز اگر در سینما یا تلویزیون لباس یا شکل لباسی را نشان دهند بدون این که رسانه هدفی داشته باشد شما در بازار شاهد خواهید بود که این لباس حتی نام هنرمندی که در فلان فیلم آن را پوشیده است به خود می‌گیرد و تبدیل به کالایی محبوب می‌شود و فروش خوبی در بازار دارد./934/پ202/ن

ارسال نظرات